آخرین وضعیت صدور ویزا برای سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی (ع)

به گزارش شیعه آنلاین ،رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: علاوه بر این موضوع، طبق مصوبه‌ ستاد اربعین کشور و موافقتی که طرف عراقی اعلام کرده، مقرر شده برای زائران ایرانی، ویزا با نرخ ۳۰ دلار صادر شود. این مصوبه هنوز اجرایی نشده و احتمال ۹۹ درصد، ظرف سه یا چهار روز آینده ابلاغ …

به گزارش شیعه آنلاین ،رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: علاوه بر این موضوع، طبق مصوبه‌ ستاد اربعین کشور و موافقتی که طرف عراقی اعلام کرده، مقرر شده برای زائران ایرانی، ویزا با نرخ ۳۰ دلار صادر شود. این مصوبه هنوز اجرایی نشده و احتمال ۹۹ درصد، ظرف سه یا چهار روز آینده ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: البته طبق این مصوبه، قرار شده علاوه بر سفارت و کنسولگر‌های عراق، ۱۱ دفتر خدمات حج و زیارت در استان‌ها، در صدور ویزا به دولت عراق کمک کنند که نام این استان‌ها متعاقباً اعلام می‌شود.

پلارک ادامه داد: در حال حاضر، آنچه قطعی است، همان روش نخست و اخذ ویزا طبق قوانین فعلی عراق است و مصوبه ستاد اربعین هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات که جانشین ستاد اربعین در عراق نیز محسوب می‌شود گفت: تا کنون ۵۱۰ هزار زائر ایرانی در سامانه سماح برای تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) نام نویسی کردند.

وی درباره نحوه صدور ویزا برای کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند اظهار کرد: سازمان حج و زیارت قصد دارد طبق روال سابق، از طریق کارگزاران خود برای افرادی که در سامانه سماح نام‌نویسی کردند، ویزا دریافت کند. بنابراین برای این افراد از طریق کارگزاران سازمان حج، ویزا صادر می‌شود.

پلارک همچنین در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی خیرین و نیکوکاران برای خدمت‌رسانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در ایران و عراق گفت: تا کنون ۱۵۰ گروه و تیم، ساماندهی و در قالب آشپز، موکب‌دار و کسانی که کارهای خدماتی، فرهنگی و ارتباطی را انجام می‌دهند، اعزام شدند و وسایل‌شان نیز در حال ارسال است.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین اعلام کرد که خیرین و نیکوکاران نذورات و کمک‌های نقدی خود را برای خدمت‌رسانی به زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، به شماره حساب ۱۰۴۰ بانک ملی واریز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا