ایران میزبان هالیوود می‌شود؟

«آیا توافق هسته‌ای به فیلم‌سازان ایرانی جان دوباره‌ای می‌دهد؟ آیا این توافق درهای صنعت سینمای ایران را روی جهان باز می‌کند؟» اینها سؤالاتی است که وب‌سایت سینمایی «ورایتی» در گزارشی درباره سینمای ایران پس از توافق هسته‌ای پرسیده است. این گزارش در ادامه می‌نویسد: «براساس توافق صورت‌گرفته بین ایران و شش قدرت جهانی قرار است …

«آیا توافق هسته‌ای به فیلم‌سازان ایرانی جان دوباره‌ای می‌دهد؟ آیا این توافق درهای صنعت سینمای ایران را روی جهان باز می‌کند؟» اینها سؤالاتی است که وب‌سایت سینمایی «ورایتی» در گزارشی درباره سینمای ایران پس از توافق هسته‌ای پرسیده است.

این گزارش در ادامه می‌نویسد: «براساس توافق صورت‌گرفته بین ایران و شش قدرت جهانی قرار است تحریم‌های اقتصادی وضع‌شده علیه ایران برداشته شود. با این اتفاق ممکن است راه ورود کمپانی‌های فیلم‌سازی خارجی ازجمله استودیوهای مختلف هالیوود به ایران باز شود؛ کشوری که بخش بزرگی از جمعیتش را جوانان تشکیل می‌دهند».

براساس این گزارش، اگرچه صنعت فیلم‌سازی ایران تحریم نبوده است و کمپانی‌های آمریکایی فیلم‌سازی از نظر قانونی مشکلی برای فروش و نمایش فیلم‌هایشان در ایران ندارند اما توزیع‌کنندگان فیلم معمولا با محدودیت‌هایی در این زمینه روبه‌رو هستند.
«کریس مارکیچ»، رئیس کمپانی فیلم‌سازی Assn در این زمینه به ورایتی گفته است: «ما اجازه برخی فعالیت‌های معمولی را در برخی از کشورهای خاورمیانه نداریم. برای مثال اجازه سرمایه‌گذاری در زمینه توزیع به ما داده نمی‌شود.

اما اگر تحریم‌ها برداشته شود دیگر هیچ مانعی برای طرف آمریکایی نخواهد بود که به‌دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران باشد». مارکیچ همچنین تأکید کرده است که ازاین‌پس این به تصمیم کمپانی‌های آمریکایی بستگی دارد که بخواهند بازارشان را در ایران گسترش بدهند یا نه؟ این گزارش همچنین می‌گوید هم‌اکنون نیز فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگانی در هالیوود وجود دارند که با ایران همکاری می‌کنند و به «بری نویدی»، تهیه‌کننده ایرانی- آمریکایی اشاره می‌کند که خردادماه امسال برای شرکت در جشنواره فیلم شهر به ایران سفر کرد.

این وب‌سایت همچنین در گزارش دیگری از فروش بالای فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» نوشته و گفته است که این فیلم هم‌اکنون در کشورهای مسلمان زیادی به نمایش درآمده و باوجود مخالفت برخی مسلمانان سنی با آن، مورد استقبال مسلمانان قرار گرفته است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا