دفاع آملی لاریجانی از دولت روحانی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه به حمدالله امروز میان قوا تعامل بسیار خوبی وجود دارد، گفت: در مساله برجام، قوه قضائیه یعنی ما به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی به دولت کمک کردیم. البته ما نظر استدلالی خود را دادیم و با برخی از مواد برجام …

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه به حمدالله امروز میان قوا تعامل بسیار خوبی وجود دارد، گفت: در مساله برجام، قوه قضائیه یعنی ما به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی به دولت کمک کردیم. البته ما نظر استدلالی خود را دادیم و با برخی از مواد برجام هم مشکل داشتیم. منتها اینکه دولت محترم و تیم مذاکره‌کننده واقعا توانایی داشته، یک بحث است اما باید منصفانه نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه مقدورات دولت هم در این زمینه باید لحاظ شود، ادامه داد: فشار کار اجرایی روی دوش دولت است. اینکه بعضی‌ها می‌گویند دولت فقط کارش مذاکره با آمریکا شده، غیرمنصفانه است. ممکن است ما هم به برخی کارها انتقاد داشته باشیم اما چرا این حرف‌های غیرمنصفانه و غیراعتدالی را بزنیم؟

وی افزود: ما از دولت در چارچوب نظام حمایت می‌کنیم. ما به عنوان قوه قضائیه به هیچ ارگانی ضمانت نداده‌ایم که هر کاری کرد از آن حمایت کنیم بلکه حمایت ما در چارچوب نظام است.

رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه حاشیه‌سازی‌ها به نفع نظام نیست، اظهار کرد: متاسفانه گاهی چه اصلاح‌طلب و چه غیر اصلاح‌طلب‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: در رابطه با مسائل پسابرجام هم نیاز به تدبیر و همدلی وجود دارد. قوه قضائیه در استان‌ها با دستگاه‌های اجرایی تعامل خواهد داشت چرا که همدلی موجب رضایت پروردگار و مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تعرض به اراضی طبیعی شاید از مسائل حاد استان مازندران باشد. همان طور که قوه قضائیه عزم راسخ نشان داده، دادگستری استان مازندران هم همین‌طور اقدام کرده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قلع و قمع مستحدثات دست قوه قضائیه نیست، اظهار کرد: البته این امر به دستور قاضی است اما طبق قانون انجام می‌شود. من امروز هم تذکر دادم که بهتر است دستگاه قضایی با اولویت عمل کند. افرادی برای هواخوری به مازندران می‌آیند و تصرفات کلانی انجام می‌دهند اما گاهی یک کشاورز در باغچه خود دو اتاق گلی ساخته است. گرچه طبق قانون باید نسبت به همه اقدام کنند اما من از مسئولان قضایی خواسته‌ام با اولویت اقدام کنند.

آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه کشور شرایط خاصی به‌ویژه در منطقه دارد، گفت: به حمدالله جمهوری اسلامی در طول سالیان بعد از انقلاب توانسته به اقتدار کاملا ملموسی برسد و از این جهت مورد توجه دنیاست.

وی افزود:‌ جمهوری اسلامی به حمدالله در جنبه‌های مختلف علمی، سیاسی، نظامی و … رشد فزاینده‌ای داشته است.

رئیس قوه قضاییه گفت: حکومت اسلامی در قالب جمهوری اسلامی یک پدیده بسیار نو بود و حضرت امام (ره) یک پدیده شگرف را در جهان امروز پی‌ریزی کردند. هیچ‌کس در ابتدای انقلاب گمان نمی‌کرد این هجمه‌ها و فشارها در طول این سال‌ها بر جمهوری اسلامی وارد شود.

آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات منافقین، جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و ترور شخصیت‌های نظام اظهار کرد: دشمنان هرچه می‌توانستند فشار وارد کردند ولی کشور ما ایستادگی کرد و الان نیز توان دیدن کشوری مانند جمهوری اسلامی که از نظر نظامی هم کشور مقتدری است و حرف برای گفتن دارد را ندارند و هرچند نرمش نشان می‌دهند اما در پشت صحنه همان فشارها وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما با رهبری‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری از مشکلات مذکور عبور کرده است، ادامه داد: کشور ما در حال حاضر یک کشور مقتدر است. آمریکایی‌ها و سعودی‌ها و اذنابشان برای چندین سال حاضر نبودند جمهوری اسلامی را به عنوان یک نیروی قدرتمند منطقه‌ای بپذیرند اما در آخر مجبور به این امر شدند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مساله اصلی در منطقه، اقتدار جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی الان برای برخی یک کابوس است. اقتدار هم صرفا به قدرت نظامی نیست چرا که کشورهای دیگر هم آن را دارند و حتی ممکن است سلاح اتمی هم داشته باشند، منتها مهم این است که اقتدار جمهوری اسلامی با ایده و نظریه همراه است.

آملی لاریجانی افزود: غرب چندین قرن برای جدایی دین از سیاست و زندگی اجتماعی مردم تلاش کرد اما برخی از متفکرین و تاریخ‌نگاران اندیشه سیاسی که می‌گفتند دنیا به سمت سکولاریزه‌شدن می‌رود، امروز از حرف خود برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دو رکن مردم‌سالاری و دینی‌بودن را دارد، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی تا مردم در صحنه نباشند، هیچ وقت این ایده و نظریات در صحنه عمل به منصه ظهور نمی‌رسد و تیزبینی امام (ره) همین بود که مردم‌شناسی عمیقی داشت.

رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه ما مسئولان واقعا باید خادمان مردم باشیم، گفت: وجود ما در این سمت‌ها به مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت‌های مردم است. انصاف نیست وقتی در منصبی قرار گرفتیم این چیزها را فراموش کنیم.

آملی لاریجانی افزود: کشور مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی دارد که مردم با آن دست به گریبان هستند. همه مسئولان کشور و مردم باید دست به دست هم دهند تا گرهی از کار مردم باز شود.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای راجع به آسیب‌های اجتماعی حضور داشتم و در آنجا برخی فیلم‌ها که نشان می‌داد خانواده‌هایی به خاطر مواد مخدر در چه وضعیت‌هایی هستند، واقعا تاسف‌برانگیز بودند و ان‌شاءالله با همدلی مسئولان و مردم این مشکلات برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: اقتداری که در نظام جمهوری اسلامی می‌بینیم مدیون اسلام و ارزش‌های الهی است. اگر انگیزه‌های الهی نبود آیا کشور در مقابل این هجمه‌های شکننده دوام می‌آورد؟ هجمه‌های رسانه‌ای برای تهاجم فرهنگی به این کشور، یک جنگ تمام‌عیار است. برخی عزیزان شاید عمق فاجعه را درک نکنند که هجمه فرهنگی به چه معناست. چرا میلیاردها دلار خرج می‌کنند که چند کانال فارسی راه بیندازند؟ آیا قصد قربت دارند؟ گزارشی دادند مبنی بر اینکه ۱۰۰ کانال فارسی‌زبان وجود دارد. اینها برای هجمه‌های فرهنگی است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارهای مسئولان و مردم حفظ دستاوردهای ارزشی انقلاب است، گفت: اگر امروز کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه انجام دهیم به کشور خیانت کرده‌ایم.

وی افزود: ما باید جمهوری اسلامی را به مردمی و ارزشی‌بودنش حفظ کنیم. ما مسئولان، مسئول هستیم و ما را برای ریاست‌کردن نگذاشته‌اند.

۱۷۶/

دکمه بازگشت به بالا