ولخرج ترین رییس جمهور آمریکا کیست؟

پایگاه خبری اسپوتنیک طی گزارشی نوشت: هنگامیکه «باراک اوباما» در سال ۲۰۰۹ به ریاست جمهوری آمریکا رسید، بدهی‌های عمومی این کشور چیزی در حدود ۱۰.۶۰۰ میلیارد دلار بود اما امروز با گذشت شش سال از ریاست جمهوری وی رقم بدهی‌های آمریکا به ۱۸.۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است و طرح جدید بودجه‌‌ای آمریکا احتمالا موجب خواهد …

پایگاه خبری اسپوتنیک طی گزارشی نوشت: هنگامیکه «باراک اوباما» در سال ۲۰۰۹ به ریاست جمهوری آمریکا رسید، بدهی‌های عمومی این کشور چیزی در حدود ۱۰.۶۰۰ میلیارد دلار بود اما امروز با گذشت شش سال از ریاست جمهوری وی رقم بدهی‌های آمریکا به ۱۸.۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است و طرح جدید بودجه‌‌ای آمریکا احتمالا موجب خواهد شد که میزان این بدهی‌ها تا سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۰۰۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

اسپوتنیک در ادامه گزارش خود به نقل از واشنگتن تایمز نوشت: باراک اوباما بی‌شک ولخرج‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که در دوران ریاست جمهوی وی بدهی‌های عمومی آمریکا عملا دو برابر شده است و این در حالیست که این مستأجر کاخ سفید ترجیح می‌دهد در این خصوص سکوت اختیار کند و از پرداختن به آن امتناع می‌کند.

اوباما روز دوشنبه با امضای پیش‌نویش لایحه بودجه دوسالانه این کشور عملا تمامی توجه‌ها را به این بخش از میراث خود که دوست ندارد به آن پرداخته شود، جلب کرد و مرد ۲۰۰۰۰ میلیارد دلاری آمریکا لقب گرفت.

طبق پیش‌نویس لایحه بودجه دوسالانه آمریکا، محدودیت بدهی عمومی آمریکا به حال تعلیق درخواهد آمد و وزارت خزانه‌داری این کشور اجازه خواهد یافت تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ۱.۵۰۰ میلیارد دلار دیگر قرض بگیرد.

در حال حاضر بدهی‌‌های آمریکا ۱۸.۱۵۰ میلیارد دلار است و اوباما آمریکا را با ۲۰۰۰۰ میلیارد دلار بدهی ترک خواهد کرد.

بسیاری در آمریکا با توافق‌نامه بودجه دو سالانه آمریکا که میان جمهوری خواهان کنگره و کاخ سفید منعقد شد، مخالفند.

«ران پال» سناتور ایالت کنتاکی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این خصوص می‌گوید: «با این توافق‌نامه ما به پرزیدنت اوباما این امکان را خواهیم داد که در آخرین سال ریاست جمهوری خود هرچه قدر که میخواهد قرض بگیرد. هیچ محدودیتی وجود ندارد. آقای رئیس‌جمهور هر چقدر میخواهی خرج کن.»

ناظران بر این عقیده و باورند که باراک اوباما بدهی عمومی آمریکا را تعمیق و تشدید خواهد کرد و پس از ترک کاخ سفید آمریکا را با حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار کسری بودجه و بدهی که البته باید روزی پرداخت شود، تنها خواهد گذاشت.

۱۷۱۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا