همه معاملات بازار سهام رصد می‌ شود

یک مقام مسئول در سازمان بورس با تاکید بر رصد معاملات بازار سهام گفت: تاکنون نسبت به تخلف در یک نماد معاملاتی در گروه قندی‌ها طی هشت نوبت به کارگزار مربوطه تذکر و اخطار داده شد و پرونده آن به هیأت رسیدگی تخلفات بورس ارجاع شد. مسلم پیمانی رییس اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس …

یک مقام مسئول در سازمان بورس با تاکید بر رصد معاملات بازار سهام گفت: تاکنون نسبت به تخلف در یک نماد معاملاتی در گروه قندی‌ها طی هشت نوبت به کارگزار مربوطه تذکر و اخطار داده شد و پرونده آن به هیأت رسیدگی تخلفات بورس ارجاع شد.

مسلم پیمانی رییس اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس در گفتگو با فارس با رد شائبه چشم پوشی از تخلف برخی معامله گران و کارگزاران در بازار سهام گفت: تک تک معاملات در بورس تهران رصد و به لحاظ سلامت معامله بررسی می‌شود.

وی افزود: گرچه امکان ارایه اطلاعات در زمینه پیگیری برخی تخلفات در نمادهای معاملاتی خاص بازار سهام به دلایل قانونی وجود ندارد، اما همواره نسبت به شناسایی و رصد تخلفات احتمالی در نمادهای معاملاتی به کارگزاران تذکر داده می‌شود.

این مقام مسئول درباره بروز برخی تخلفات احتمالی در تعدادی از نمادهای معاملاتی گروه قندی از سهامداران عمده عنوان کرد: در این زمینه می توان به پیگیری سازمان بورس نسبت به ارایه تذکر به چند شرکت کارگزاری نسبت به فرایند معاملات در یک نماد معاملاتی خاص گروه قند و شکر اشاره کرد.پرونده این تخلفات از طریق اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس به هیات رسیدگی به تخلفات ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

نوشته های مشابه

این موضوع در برخی دیگر از نماد های معاملاتی که شائبه تخلفات در آن وجود داشته گرچه به حوزه معاملات بازار سهام مربوط نمی شود، اما در تعامل با سازمان ها و نهادهای ناظر در حال پیگیری است.

از سوی دیگر مدیر کالایی کارگزاری سهم آشنا گفت: صادرات محصولات پلیمری در تالار صادراتی بورس کالای ایران پس مدت ها وقفه از چهارشنبه این هفته از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، امین شکرریز افزود: کارشناسان معتقدند، صادرات مواد پتروشیمی از بورس کالا دارای مزیت‌هایی برای خریدار و فروشنده است.

وی اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاری مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان دو محصول pet superbratو pet tg 641را برای صادرات روی تابلوی بورس کالای ایران می برد.

وی تصریح کرد: pet superbratعرضه ۵۰۰ تنی دارد و قیمت هر تن ۹۶۹ دلار با احتساب دلار مبادلاتی است و حداقل خرید این محصول ۲۰ تن است و معامله و تسویه به صورت نقدی انجام می شود. همچنین بسته بندی این محصول به صورت جامبو هزار کیلویی است.

وی افزود: همچنین pet tg 641عرضه ۵۰۶ تنی با قیمت هر تن ۹۵۸ دلار مبادلاتی است عرضه این محصول به صورت ۲۲ تنی است و معامله و تسویه آن نقدی خواهد بود و بسته بندی این محصول جامبو ۱۱۰۰ کیلویی است.

شکرریز خاطرنشان کرد: نوع تحویل این دوکالا اگر دریایی باشد به صورت fobاست و در صورت زمینی بودن به شکل fcaانجام می شود.

وی در رابطه با مزیت عرضه محصولات پلیمری از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران، گفت: با توجه به تعداد زیاد فعالان بازار پتروشیمی و عرضه محصولات متعدد صادرات این محصولات می تواند موجب افزایش شعب و این شرکت ها در سایر کشورها شود و بازاریابی را در این زمینه گسترش دهد.

مدیر کالایی کارگزاری سهم آشنا، ادامه داد: مدیریت ریسک و شفافیت معاملات در بورس کالای ایران از مزیت های صادرات مواد پتروشیمی خواهد بود به طوری که خریداران و فروشندگان با توجه به مقررات بورس، از انجام تعهدات طرفین اطمینان دارند.

وی تاکید کرد: صادرات محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا همانند چند سال اخیر موجب خواهد شد تا خریداران و فروشندگان هیچ نگرانی بابت تحویل پول و کالای خود نداشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا