پاسخ محکم ايران به گستاخي‌هاي وزيرخارجه عربستان

حسين اميرعبداللهيان در گفتگو با فارس، در واکنش به ادعاهاي بي‌اساس عادل الجبير وزير خارجه سعودي که ايران را به قاجاق سلاح به بحرين و عربستان متهم کرده است، اين اظهارات را کاملاً بي‌اساس خواند‌. معاون وزير خارجه اضافه کرد: وزير خارجه عربستان به جاي اتهام زني و فرافکني‌، به مسئوليت کشورش در فاجعه منا …

حسين اميرعبداللهيان در گفتگو با فارس، در واکنش به ادعاهاي بي‌اساس عادل الجبير وزير خارجه سعودي که ايران را به قاجاق سلاح به بحرين و عربستان متهم کرده است، اين اظهارات را کاملاً بي‌اساس خواند‌.

معاون وزير خارجه اضافه کرد: وزير خارجه عربستان به جاي اتهام زني و فرافکني‌، به مسئوليت کشورش در فاجعه منا بپردازد و از حمايت آشکار و پنهان خود از تروريست‌ها در يمن‌، عراق و سوريه و منطقه دست بردارد و کشورهاي کوچکي چون بحرين را بازيچه سياست‌هاي غلط خود قرار ندهد. اميرعبداللهيان ادامه داد: تهران رابطه طبيعي با سعودي را هيچگاه نفي نکرده و از شروع به کار دولت آقاي روحاني توپ در زمين سعودي است، اما معلوم نيست چه کسي در سعودي تصميم گيرنده است. وزير امور خارجه عربستان با استقبال از توافق هسته‌اي، ايران را به قاچاق سلاح به کشورش و بحرين متهم کرد و گفت که عربستان روابط خوبي با ايران در قبل از انقلاب اسلامي داشت.

«عادل الجبير» با تکرار اتهام هميشگي رياض به تهران مبني بر اينکه ايران بايد دخالت در کشورهاي ديگر را متوقف کند، گفت که توافق هسته‌اي فرصت خوبي براي اين است که ايران حسن‌نيت خود را ثابت کند.

الجبير که اين روزها مکررا عليه ايران و روسيه مصاحبه مي‌کند، گفت: الان توپ در زمين ايران است تا حسن‌نيتش را در مرحله آتي اثبات کند و از دخالت در امور داخلي همسايگانش بردارد. به گزارش «واس»، وزير سعودي در ادامه ادعا کرد: کشورهاي خليج فارس براي تقويت امنيت در منطقه تلاش مي‌کنند و دست [همکاري] خود را به سوي ايراني دراز کردند که تلاش مي‌کند به بحرين و عربستان سلاح قاچاق کند. عادل الجبير در گفتگو با روزنامه «الرياض» نيز در خصوص برنامه هسته‌اي ايران ادعا کرد: «اين توافق فقط يک مشکل را دور مي‌کند و ساير چالش‌هايي را که منطقه با آن مواجه است حل نمي‌کند؛ چالشهايي مانند تداوم درگيري اسرائيل و فلسطين، مساله سوريه، رخدادهاي يمن و عراق، تروريسم و مداخلات ايران در امور منطقه که همچنان ادامه دارد». وي همچنين در ادامه ادعاهاي خود گفت: «اميدوارم ايران سياست‌هاي خود را در قبال کشورهاي منطقه تغيير دهد و سياست حسن همجواري و عدم مداخله در کشورها را در پيش بگيرد تا همگي براي ايجاد امنيت و ثبات در منطقه به روابط خوبي دست يابيم. اين مساله نيز در دور کردن بسياري از تنش‌ها و ناآرامي‌هايي سهيم خواهد بود که منطقه اکنون شاهد آن است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا