تونل‌ مخفی‌ در‌ تاسیسات‌ اتمی کره‌ شمالی

این خبر در حالی مطرح شده است که فردا قرار است رهبران سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین برای گفت‌وگو در مورد تهدید هسته‌ای کره شمالی در سئول با یکدیگر دیدار کنند. هم‌چنین اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا قرار است در دیداری جداگانه با سران این سه کشور در مورد پاسخ مناسب به تهدیدات …

این خبر در حالی مطرح شده است که فردا قرار است رهبران سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین برای گفت‌وگو در مورد تهدید هسته‌ای کره شمالی در سئول با یکدیگر دیدار کنند.

هم‌چنین اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا قرار است در دیداری جداگانه با سران این سه کشور در مورد پاسخ مناسب به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی با آن‌ها گفت‌وگو کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی که این خبر را منتشر کرده است، در این مورد اعلام کرده است: سایت هسته‌ای کره شمالی که در سواحل شرقی این کشور واقع شده است، مکانی است که سه آزمایش هسته‌ای پیشین پیونگ یانگ در این منطقه انجام شده است.

یک مقام کره‌ای در این‌باره به این خبرگزاری گفته است این موضوع که کره شمالی در حال ساخت یک تونل در سایت هسته‌ای خود است به نظر می‌رسد هدف آن انجام آزمایش هسته‌ای است.

کره شمالی همواره تلاش کرده است تا قابلیت‌های هسته‌ای خود را افزایش دهد، این کشور که خود را قدرت هسته‌ای می‌داند تاکنون ۳ آزمایش هسته‌ای را با موفقیت انجام داده است، این در حالی است که پس از آن‌که کره شمالی و جنوبی در آگوست توافق کردند که در مسیر کاهش تنش‌ها پیش روند، انجام آزمایش هسته‌ای دیگری از سوی کره شمالی دور از ذهن بود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا