اسرائیل چند بمب اتم دارد؟

اسرائیل  با داشتن جنگ افزارهای کشتار جمعی و همپیمانی با برخی کشورهای غربی دارنده تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کند تا با ایجاد رعب و وحشت از طریق سلاح‌هایش شرایط خاصی را برای کشورهای منطقه به وجود آورد.   سیاست موذیانه اسرائیل پایگاه اینترنتی والا به نقل از موسسه پژوهش‌های سوئد اعلام کرد: اسرائیل هشتاد بمب هسته‌ای …

اسرائیل  با داشتن جنگ افزارهای کشتار جمعی و همپیمانی با برخی کشورهای غربی دارنده تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کند تا با ایجاد رعب و وحشت از طریق سلاح‌هایش شرایط خاصی را برای کشورهای منطقه به وجود آورد.

 

اسرائیل چند بمب اتم دارد؟ + تصاویر
سیاست موذیانه اسرائیل

پایگاه اینترنتی والا به نقل از موسسه پژوهش‌های سوئد اعلام کرد: اسرائیل هشتاد بمب هسته‌ای دارد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به سیاست مبهم خود در این زمینه ادامه می‌دهد. اسرائیل از زمانی که نیروگاه “دیمونا” در اواسط دهه پنجاه را ساخته است داشتن سلاح هسته‌ای را نه تائید و نه رد می‌کند.

موسسه پژوهشهای صلح در استکهلم در گزارش سالیانه‌اش درباره فهرست زرادخانه‌های سلاح هسته‌ای در جهان از جمله زرادخانه اسرائیل اعلام کرد : اسرائیل همچنین پرتاب موشک‌های بالستیک را آزمایش کرد. این موسسه تاکید می‌کند در حالیکه آمریکا و روسیه زرادخانه هسته‌ای خود را کاهش دادند اسرائیل و برخی کشورها به توسعه آن ادامه می‌دهند.

مشخصات نیروگاه اتمی  “دیمونا” 

نیروگاه دیمونا از قدیمی ترین نیروگاه‌ها در جهان به شمار می رود و در ۵ دهه پیش  در صحرای نقب در جنوب سرزمین های اشغالی احداث شد.  “دیمونا” با کمک فرانسه برای تولید  “پلوتونیوم”  به منظور استفاده در سلاح هسته‌ای ساخته شد و کارشناسان می گویند این رآکتور، تریتیوم لازم برای بمب‌های هیدورژنی راهم تولید می‌کند. “دیمونا” نام یکی از شهرهای سرزمین‌های اشغالی است که در استان جنوبی  و در صحرای نقب  قرار گرفته است.
اسرائیل چند بمب اتم دارد؟ + تصاویر
اطراف رآکتور هسته ‌ای دیمونا را انبوهی از درختان و  درختچه‌ ها و انواع گیاهان فرا گرفته تا به این طریق این رآکتور تا جای ممکن از دید و نگاه ها مخفی بماند، این درحالی است که پس از این حصار طبیعی سیم ‌های خاردار و ایست ‌های توقف و بازرسی از رآکتور محافظت می‌ کنند و مانع نزدیک شدن هر جنبده ‌ای به آن می ‌شوند و تجهیزات پدافند هوایی نیز به این موانع افزوده شده ‌اند تا از پرواز هر شیء مشکوک در آسمان این رآکتور جلوگیری کنند.
اسرائیل چند بمب اتم دارد؟ + تصاویر

رآکتور هسته ‌ای  “دیمونا”  را باید عامل و دلیل اصلی جنگ ۱۹۶۷ به شمار آورد، چون رژیم صهیونیستی بر این باور بود، مصر سلاح‌های استراتژیکی به دست آورده که تهدید کننده امنیت قومی این رژیم است، به گونه ‌ای که این سلاح‌ ها توان تخریب رآکتور هسته ای دیمونا را هم دارد که در آن زمان مصر آن را خطری استراتژیک برای امنیت ملی خود به ویژه در صحرای سینا به شمار می ‌آورد که در نزدیکی صحرای نقب قرار دارد.

شهر “دیمونا”  در حدود ۳۴٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد و “نیروگاه اتمی دیمونا”  در ده کیلومتری جنوب شهر  “دیمونا”  قرار دارد. در دیمونا آزمایشگاهی اتمی وجود دارد که کارکنان دیمونا آن را «هیروشیمای کوچک» می‌نامند.  یک چهارم این کارکنان بر اثر ابتلا به سرطان جان باخته اند.  “مردخای وانونو”، تکنیسین اسبق مرکز هسته‌ای «دیمونا» در این زمینه اظهار داشت: در مدتی که در این مرکز مشغول کار بودم، همیشه از برنامه ساخت سلاح هسته‌ای اسرائیل وحشت داشتم.

بیماری‌های زیست محیطی و سرطان با کار در نیروگاه “دیمونا” 

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اذعان کرد که صد‌ها نفر از کارکنان تأسیسات دیمونا بر اثر ابتلا به بیماری سرطان جان باخته‌اند.  در این تحقیق به اظهارات بستگان و نزدیکان این قربانیان پرداخته شده است؛ آنها تأکید می‌کنند مسؤولان رژیم صهیونیستی در حال سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌ها هستند.  دانیل «شرودکر» در همین رابطه گفت پدرش ۲۸ سال در دیمونا نظافتچی بود، ولی چند ماه پس از آنکه دکتر او را از ابتلا به سرطان آگاه کرد، جان سپرد.  شرودکر افزود: فقط پدر من نبود، بلکه بسیاری دیگر از همکارانش به همین دلیل مردند؛ ولی ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن، باعث شد که خانواده‌های آنان سکوت کنند.
اسرائیل چند بمب اتم دارد؟ + تصاویر

در همین حال ، «اورنا بن دور» تهیه کننده این گزارش تأکید کرد قصد ندارد اسرار «اسرائیل» را فاش کند. بنابر اعلام منابع خارجی، رژیم صهوینیستی حدود ۲۰۰ بمب اتمی دارد، که در تأسیسات دیمونا ساخته شده‌اند.  وی خاطرنشان کرد تمایل دارد صدای خانواده‌های قربانیانی را منتقل کند که به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات تأسیسات  “دیمونا”،  مبتلا به سرطان شده و جان باخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب: اسرائیل بیش از ۲۰۰ بمب اتم دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین “مهدی طائب” رئیس قرارگاه عمار ؛  درباره تعداد بمب اتم رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در منابع مختلف تعداد بمب اتم این رژیم متفاوت بوده اما برآوردها نشان می‌دهد اسرائیل بیش از ۲۰۰ بمب اتم دارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از نیروگاه “دیمونا” برای تولید سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند، اما بمب اتم مشکل‌گشای این رژیم نیست. رئیس قرارگاه عمار تصریح کرد: حدس بر این است که روزی نیروگاه “دیمونا” باعث از بین رفتن رژیم صهیونیستی خواهد شد.

اسرائیل چند بمب اتم دارد؟ + تصاویر

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی  از نیروگاه “دیمونا” برای تولید سلاح  هسته‌ای  استفاده کرده و  غنی‌سازی ۹۰ درصد در این نیروگاه  به همین  منظور  انجام می‌شود.

جوکار: ساز و کاری در نهادهای بین‌المللی برای مقابله با بمب اتم اسرائیل پیش‌بینی نشده است

“محمدصالح جوکار” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تعداد بمب اتم اسرائیل اظهار داشت: اسرائیل ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و عضو NPT هم نیست. وی ادامه داد: متاسفانه ساز و کاری در نهادهای بین‌المللی برای مقابله با بمب اتم اسرائیل پیش‌بینی نشده است و دیدگاه‌های تبعیض‌آمیزی در این زمینه وجود دارد.

مقدم فر: چرا رژیمی که بیشترین جنایات را در جهان دارد باید سلاح هسته‌ای داشته باشد؟ 

“حمیدرضا مقدم‌فر ” مشاور فرمانده کل سپاه؛  درباره اینکه رژیم صهیونیستی چند بمب اتم دارد و چه میزان به تأسیسات هسته‌ای این رژیم رسیدگی می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی مصون است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی مصداق بارز تروریسم دولتی بوده و برای همه مشخص شده که اولویت اسرائیل دسترسی به سلاح هسته‌ای است که باید این رژیم منع و محدود شود.

مشاور فرمانده کل سپاه یادآور شد: چرا رژیمی که بیشترین جنایات را در سطح جهان دارد باید دارای سلاح هسته‌ای باشد و وظیفه رسانه‌ها این است که فعالیت این رژیم را در این زمینه بررسی و ابعاد آن را منتشر کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که رژیم صهیونیستی چند بمب اتم دارد، گفت: این رژیم بیش از ۴۰۰ بمب اتمی دارد و باید پرونده خلع سلاح اتمی رژیم صهیونیستی به جریان بیافتد.  مقدم‌فر در پایان خاطر نشان کرد: باید برای رژیم صهیونیستی، یک ۱+۵ تشکیل شود تا ساز و کار کنترل سلاح هسته‌ای این رژیم مورد بحث قرار بگیرد.

نقوی حسینی: اسرائیل بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد

“سید حسین نقوی حسینی” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  درباره تعداد سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی عنوان داشت: اسرائیل بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و باید در عرصه بین المللی به صورت جدی به برنامه سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی رسیدگی شود.
اسرائیل چند بمب اتم دارد؟ + تصاویر

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه بین‌المللی یک دعوی (شکایت) جدی به راه بیندازد و به این موضوع معترض شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا رژیم صهیونیستی این همه بمب اتم دارد و باید مذاکره کنندگان، کشورهای ۱+۵ را به سمت بررسی برنامه اتمی رژیم صهیونیستی سوق دهد و این خواسته مجلس از دولت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هیچگاه سیاست تهاجمی نداشته و نداریم و همواره طالب صلح و امنیت منطقه غرب آسیا و دنیا بوده و هستیم.

سردار آسودی: رژیم صهیونیستی یک خطر بین المللی است 

سردار سرتیپ “محمدعلی آسودی” مشاور فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درباره تعداد بمب اتم‌های اسرائیل اظهار داشت: من از تعداد بمب اتم صهیونیست‌ها اطلاعی ندارم و اسرائیل هیچ‌گاه زیر بار کنوانسیون‌های بین‌المللی اتمی نرفته است.

وی درباره این که آیا می‌توان با ساز و کاری رژیم صهیونیستی را متعهد به قوانین بین‌المللی کرد، گفت: ۱+۵ حامی اسرائیل است و باید جهان اسلام به خطر رژیم صهیونیستی توجه ویژه کند و بداند که رژیم صهیونیستی خطری جدی برای کشورهای اسلامی است.

مشاور فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به خطر اتمی رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: این رژیم یک خطر بین‌المللی است و باید به ابعاد مختلف رژیم صهیونیستی از جمله بُعد اتمی این رژیم توجه داشت.
نکته جالب این است که آمریکا به علت وجود نیروگاه  “دیمونا”  در سرزمین‌های اشغالی  هیچگاه مورد مواخذه جدی قرار نگرفته و همه بر سر برنامه اتمی ایران نگرانی دارند و این موضوع قابل تامل بوده که ۶ قدرت جهانی ایده‌ای برای محدودسازی برنامه سلاح اتمی اسرائیل ندارد و این که اسرائیل ده‌ها کلاهک اتمی دارد مهم نیست و ایران به دنبال انرژی صلح آمیز هسته‌ای بوده ، مهم است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا