زندگی «هیلاری کلینتون»

وی فرزند نخست “دوروتی” و “هیو رودهام” بود. هیلاری و برادرانش “تونی” و “هیو” در “بریج پارک” در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی رشد یافتند. وی پس از پایان تحصیلات در کالج “ولزلی” در رشته علوم سیاسی در سال ۱۹۶۹ وارد مدرسه حقوق دانشگاه “ییل” شد و در این جا بود که نخستین بار …

وی فرزند نخست “دوروتی” و “هیو رودهام” بود. هیلاری و برادرانش “تونی” و “هیو” در “بریج پارک” در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی رشد یافتند.

وی پس از پایان تحصیلات در کالج “ولزلی” در رشته علوم سیاسی در سال ۱۹۶۹ وارد مدرسه حقوق دانشگاه “ییل” شد و در این جا بود که نخستین بار با “بیل کلینتون” آشنا شد. او در سال ۱۹۷۳ دکترای حقوق را از همین دانشگاه دریافت کرد.

بعد از مدتی در “آرکانزاس” در کنار بیل کلینتون مشغول به کار شد که تلاش بسیاری را برای تبدیل شدن به یک سیاست‌مدار حرفه‌ای آغاز کرده بود.

بیل کلینتون و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. هیلاری در سال ۱۹۷۶ عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانزاس و همچنین عضو موسسه حقوقی (Rose law) شد.

در سال ۱۹۷۴ در اوج رسوایی واترگیت، هیلاری به عنوان دستیار کمیته قضایی کاخ سفید مشغول به کار شد که پیرامون ریچارد نیکسون تحقیق می‌کرد.

در سال ۱۹۸۰ بیل و هیلاری صاحب دختری به نام “چلسی” شدند.

در این موقع بیل کلینتون به عنوان دادستان کل و بعد از مدتی فرماندار آرکانزاس انتخاب شد، هیلاری به مدت ۱۲ سال بانوی اول آرکانزاس بود.

با انتخاب بیل کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا، هیلاری بانوی اول کشور شد. او همچنان فعالیت‌های خود را ادامه داد و در سال ۱۹۹۳ مسئول گروه ویژه‌ای موسوم به اصلاحات خدماتی درمانی شد که وظیفه اصلاحات در بخش سلامت جامعه را بر عهده داشت.

با انتخاب بیل کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا، هیلاری بانوی اول کشور شد

در سال ۲۰۰۰ هیلاری کلینتون به عنوان سناتور ایالت نیویورک انتخاب شد، او یکی از اولین زنان منتخب در مجلس سنای آمریکا بود. هیلاری از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ صاحب‌خانه کاخ سفید و بانوی نخست ایالات متحده بود. پیش از آن وی سمت بانوی نخست ایالت آرکانزاس را نیز داشت و در آن ایالت وکیلی مهم به شمار می‌رفت.

وی از اعضای میانه‌رو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا به شمار می‌آید که پس از یک مبارزه انتخاباتی درون حزبی که ۱۸ ماه طول کشید، در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۰۸ اعلام کرد، به تلاش‌های خود برای احراز سمت اولین رئیس جمهور زن آمریکا پایان می‌دهد و از “باراک اوباما” برای احراز مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کند.

در اول دسامبر سال ۲۰۰۸ باراک اوباما رسما هیلاری کلینتون را به عنوان وزیرخارجه دولت خود معرفی کرد.

رسوایی‌های بیل کلینتون و واکنش هیلاری

در سال ۱۹۹۲ زمانی که “جنیفر فلاورز” فاش کرد، با بیل کلینتون رابطه جنسی داشته، هیلاری در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه “سی‌بی‌اس” جمله‌ای گفت که اگر چه پس از آن در میان آمریکایی‌ها معروفیت پیدا کرد، اما به نحوی سرپوش گذاشتن بر ناکامی و شکست زندگی شخصی وی و سرپوش نهادن بر رسوایی‌ها و فساد اخلاق همسرش بود، وی در این برنامه گفت که “من اینجا به عنوان زنی ضعیف که کنار همسرش می‌ماند حاضر نشده‌ام، من اینجا هستم چون عاشق همسرم هستم.”

اما رسوایی‌های اخلاقی بیل کلینتون، همسر هیلاری کلینتون به اینجا ختم نشد، بلکه ۶ سال بعد و در حالی که هیلاری تلاش می کرد، به ظاهر به هر طریق ممکن بر رسوایی اول همسرش سرپوش بگذارد، رسوایی اخلاقی دیگری از بیل کلینتون برملا شد.

در واقع در ژانویه ۱۹۹۸ بود که ماجرای “مونیکا لوینسکی” فاش شد. در این مورد هم کلینتون در مصاحبه با برنامه “امروز” شبکه “ان‌بی‌سی” گفت: این ماجرا انگیزه سیاسی دارد و توطئه “راستگراهایی است که از آغاز ریاست جمهوری بیل کلینتون علیه او فعالیت می‌کردند.”
اما مدتی نگذشت که با اعتراف بیل کلینتون به ارتباط با مونیکا لوینسکی سخنان هیلاری به سخنانی پوچ و بیهوده و دروغ‌ تبدیل شدند و پس از آن هیلاری روزهای دشواری را گذراند. احتمالا هیلاری کلینتون به این دلیل در کنار همسرش ماند که شخصا به این کار تمایل داشت و در عین حال اینگونه احساس می‌کرد، چنین کاری همان طور که بعدها مشخص شد، موضع سیاسی او را قویتر می‌کند.

روحیه جنگ طلبی هیلاری کلینتون

“هيلاري كلينتون” در حالي وزير خارجه دولت جديد آمريكا شد كه باید او را ميراث‌دار و تداوم‌دهنده ناكامي‌هاي جنگ‌طلبان آمريكا خواند. وی از جمله سناتورهايي بود كه در سال ۲۰۰۳ به جنگ عراق راي مثبت داد و به عنوان نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا هشدار داد، در صورتي كه ايران به اسرائيل حمله كند، ممكن است نابود شود، همچنین مدعي شد كه بيت ‌المقدس بايد پايتخت غيرقابل تقسيم اسرائيل باقي بماند.

جنگ طلب تمام عیار

سه مورد فوق و ده‌ها مورد ديگر همه نشان از جنگ‌طلبي كلينتون در گذشته به عنوان سناتور ايالت نيويورك و نامزد انتخابات رياست جمهوري و تدوام جنگ‌طلبي‌های وي به عنوان وزير خارجه آمريكاست.

در عين حال، هيلاري نه تنها از كمك‌هاي بدون قيد و شرط به رژيم‌هاي سركوبگر حمايت كرد، بلكه وي تمايل بسيار كمي براي كنترل تسليحاتي از خود بروز داد كه عمدتا غيرنظاميان بيگناه را هدف قرار می‌داد. وی همچنين از تاييد پيمان‌هاي بين‌المللي خودداري كرد كه استفاده از مين‌ها را ممنوع اعلام می‌كردند.

کلینتون همچنين از ديوار حائل اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغالي حمايت كرد؛ ديوار حائلي كه دادگاه بين المللي لاهه آن را نقض قوانين بين‌الملل و حقوق بشر دانست.

نکاتی خواندنی از زندگی “هیلاری کلینتون”

۱_ “هیلاری رودهام کلینتون” متولد ۲۶ اکتبر ۱۹۴۷ ایالت “ایلینوی” آمریکا است.

۲_ وی پس از پایان تحصیلات در کالج “ولزلی” در رشته علوم سیاسی در سال ۱۹۶۹ وارد مدرسه حقوق دانشگاه “ییل” شد.

۳_ او در سال ۱۹۷۳ دکترای حقوق را از همین دانشگاه دریافت کرد.

۴_ در دوران دانشجویی با بیل کلینتون آشنا شد و سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند.

۵_ در سال ۱۹۷۴ در اوج رسوایی واترگیت، هیلاری به عنوان دستیار کمیته قضایی کاخ سفید مشغول به کار شد که پیرامون ریچارد نیکسون تحقیق می‌کرد.

۶_ در سال ۱۹۸۰ بیل و هیلاری صاحب دختری به نام “چلسی” شدند.

۷_ هیلاری به مدت ۱۲ سال بانوی اول آرکانزاس بود.

۸_ با انتخاب بیل کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا، هیلاری بانوی اول کشور شد.

۹_ در سال ۲۰۰۰ هیلاری کلینتون به عنوان سناتور ایالت نیویورک انتخاب شد، او یکی از اولین زنان منتخب در مجلس سنای آمریکا بود.

۱۰_ در اول دسامبر سال ۲۰۰۸ باراک اوباما رسما هیلاری کلینتون را به عنوان وزیرخارجه دولت خود معرفی کرد.

۱۱_وی در واکنش به رسوایی بیل کلینتون با حاضر شدن در برنامه سی ان ان عنوان کرد: “من اینجا به عنوان زنی ضعیف که کنار همسرش می‌ماند حاضر نشده‌ام، من اینجا هستم چون عاشق همسرم هستم.”

۱۳_ وی از جمله سناتورهايي بود كه در سال ۲۰۰۳ به جنگ عراق راي مثبت داد.

۱۴_ هيلاري کلينتون اگر چه به دليل زن بودنش و بر اساس قوانین مجامع فراماسونری نمي‌تواند عضو فراماسونري باشد، اما عضو ساير گروه‌های مخفی همچون ايلوميناتی و گروههاي سري (Secret Society) است.

۱۵_وی با گروه دیگری به نام “بيلدربرگ” ارتباط بسيار قوي و نزدیکی دارد. گروه بيلدربرگ که مخفي و ماسوني بودن آن بر اکثر محققان پوشيده نيست، يک گروه ماسوني بسيار قوي و قدرتمند است، به طوري که نبض تعداد زيادي از فعاليت‌های اقتصادی و رسانه‌ای دنيا را در دست دارد.

۱۶_ هیلاری كلينتون به عنوان مامور مخفي سازمان سيا برای پاكسازی جنبش ضد جنگ در دانش “ييل” فعاليت می‌كرد.

۱۷_ وزير خارجه آمريكا از شركای اصلی شركت “رز لو”، مهره كليدی در امور قاچاق دارو در خاورميانه و شمال آفريقا است.

۱۸_ گفته می‌شود كه كلينتون طراح بحران و فاجعه “واكو”، (قتل عام فجیع گروه دیویدیان) بوده و از همدستان در كتمان حقيقت قتل “وينس فاستر”، معاون شورای ويژه كاخ سفيد در دولت بيل كلينتون بود كه مرگ او را خودكشی تلقی كردند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا