هوا سرد می شود، برف در راه است

احد وظیفه گفت: بر اساس آخرین داده‌ها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا در اکثر نقاط کشور شاهد جوی آرام، همراه با افزایش نسبی دما خواهیم بود که این افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل توجه خواهد بود. وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به …

احد وظیفه گفت: بر اساس آخرین داده‌ها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا در اکثر نقاط کشور شاهد جوی آرام، همراه با افزایش نسبی دما خواهیم بود که این افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل توجه خواهد بود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور از بعدازظهر روز دوشنبه فردا ۴ آبان اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر، ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه نقشه‌های آینده‌نگری، عبور آرام این موج از روی کشور را از دوشنبه تا اوایل هفته آینده نشان می‌دهند، گفت: بر این اساس دامنه فعالیت آن بتدریج از روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق، سواحل مرکزی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق کشور را نیز در برخواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به مواج بودن دریای خزر در روز دوشنبه، افزود: با کاهش نسبی و تدریجی دما از روز چهارشنبه که در این مدت به طور میانگین در نیمه شمالی کشور حدود ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود، در مناطق کوهستانی بارش برف رخ خواهد داد.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران، امروز کمی ابری با بیشینه و کمینه دمای ۲۴ و ۱۴ درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز دوشنبه کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غباری محلی، بتدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد و در روز سه‌شنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی، در اواخر وقت ابری با احتمال بارش با بیشینه و کمینه دمای ۲۵ و ۱۴ و ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا