فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در مدارس بروجرد آموزش داده می‌شود

به گزارش موبنا، محمد بهمنی فرد ظهر امروز در جلسه کمیسیون نظارت شورای شهر این شهرستان اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های پلیس فتا بروجرد به‌منظور پیشگیری از معضلات شبکه‌های اجتماعی، برگزاری برنامه‌های آموزشی در مدارس و جلساتی با مدیران واحدهای آموزشی است. وی با ضروری دانستن آموزش رایانه و شبکه‌های اجتماعی برای والدین به‌منظور کنترل …

به گزارش موبنا، محمد بهمنی فرد ظهر امروز در جلسه کمیسیون نظارت شورای شهر این شهرستان اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های پلیس فتا بروجرد به‌منظور پیشگیری از معضلات شبکه‌های اجتماعی، برگزاری برنامه‌های آموزشی در مدارس و جلساتی با مدیران واحدهای آموزشی است.

وی با ضروری دانستن آموزش رایانه و شبکه‌های اجتماعی برای والدین به‌منظور کنترل و نظارت فرزندان خود، افزود: والدین با نداشتن اطلاعات لازم از شبکه‌های اجتماعی مشکلاتی را در بستر خانواده خود به وجود می‌آورند که نقش نظارتی آن‌ها را در عملکرد فرزندان کم می‌کند.

رئیس پلیس فتا بروجرد با اشاره به انواع جرائم رخ‌داده شده در فضای مجازی، عنوان کرد: پلیس فتا مسئولیت نظارت و کشف جرایمی همچون هتک حیثیت و سوءاستفاده‌های مالی و اقتصادی را بر عهده دارد که در برخی موارد این جرائم جبران‌ناپذیر است.

وی گسترش روزافزون استفاده از بستر شبکه‌های مجازی را از دیگر مشکلات کنترل آن‌ها دانست و بیان کرد: کشورهای غربی با در دست داشتن تکنولوژی روز دنیا بستری گسترده از شبکه‌های اجتماعی در کشور به وجود آورده که بدون شناخت و آگاهی از مضرات آن در حال پیش روی میان اقشار مختلف جامعه ایرانی است.

بهمنی فرد تنها راه‌حل مقابله مناسب با مشکلات شبکه‌های اجتماعی را آگاهی بخشی به مردم در ابعاد وسیع دانست و تصریح کرد: تلاش می‌شود با ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف شبکه‌های اجتماعی از مشکلات پیش روی این شبکه‌ها در شهرستان بروجرد پیشگیری شود.

وی بابیان اینکه پلیس‌های ۱۶۰ کشور دنیا به‌صورت آنلاین با یکدیگر در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالب غیراخلاقی منتشرشده در فضای مجازی ازجمله مصادیق تخلفات اخلاقی در شبکه‌های مجازی است که در کشور به‌عنوان تخلف محسوب شده و در دیگر کشورها اهمیتی به انتشار آن داده نمی‌شود.

رئیس پلیس فتا بروجرد گفت: یکی از وظایف پلیس فتا حفظ و صیانت از اطلاعات خصوصی افراد در فضای مجازی است و از سویی افراد سودجو و فرصت‌طلبی نیز با سوءاستفاده و کلاهبرداری از این فضاها به‌سرعت جرائم را از روش‌های سنتی به سمت روش‌های جدید سوق می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا