ساخت فلزی که ۹۹.۹۹ درصد آن را هوا تشکیل می‌دهد

به گزارش موبنا، وزن هواپیما برای شرکت‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند اهمیت فراوانی دارد و هرچه یک هواپیما سبک‌تر باشد، میزان مصرف سوخت در آن کاهش میابد و می‌تواند میلیون‌ها دلار در هزینه شرکت‌های هوایی صرفه‌جویی کند. هواپیمای ۷۸۷ Dreamliner بوئینگ یکی از بهترین جت‌های جهان محسوب می‌شود که در بدنه آن از …

به گزارش موبنا، وزن هواپیما برای شرکت‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند اهمیت فراوانی دارد و هرچه یک هواپیما سبک‌تر باشد، میزان مصرف سوخت در آن کاهش میابد و می‌تواند میلیون‌ها دلار در هزینه شرکت‌های هوایی صرفه‌جویی کند.

هواپیمای ۷۸۷ Dreamliner بوئینگ یکی از بهترین جت‌های جهان محسوب می‌شود که در بدنه آن از کامپوزیت‌های فیبر کربنی با وزن بسیار کم استفاده شده و بوئینگ برای نخستین بار آلومینیوم را در بدنه هواپیای خود کنار گذاشته است تا بتواند مصرف سوخت را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد.

ولی فلز جدید ساخته شده از این کامپوزیت هم سبک‌تر است. این فلز شبیه به اسفنج یا صفحات توری ساخته می‌شود که البته بسیار انعطاف‌پذیر و مقاوم است.

به گفته شرکت بوئینگ، فلز جدید می‌توانند به صورت انبوه تولید شود و مواد به کار رفته در آن به خطوط هوایی کمک می‌کند تا بتوانند هر ساله صرفه‌جویی‌های گسترده در هزینه‌های خود انجام دهند.

بونیگ اعلام کرد که فلز جدید آنها از ساختار پلیمری سلولی باز ساخته شده است و به کمک آن می‌توان قطعات مختلف را به راحتی تولید کرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا