صدور پاسپورت‌های ویژه برای صاحبان پهپاد در آمریکا

به گزارش موبنا، حدود یک دهه قبل دولت آمریکا استانداردی را برای صدور کارت‌های شناسایی الکترونیکی تعریف کرد تا حتی گواهینامه‌ها نیز از این طریق شناسایی شوند. با این وجود فرماندارهای چهار ایالت لوییزیانا، مینسوتا، نیو همسفیر و نیویورک از پذیرفتن این قانون سر باز زدند. تاریخ انقضای استاندارد مذکور سال ۲۰۱۶ اعلام شد و …

به گزارش موبنا، حدود یک دهه قبل دولت آمریکا استانداردی را برای صدور کارت‌های شناسایی الکترونیکی تعریف کرد تا حتی گواهینامه‌ها نیز از این طریق شناسایی شوند. با این وجود فرماندارهای چهار ایالت لوییزیانا، مینسوتا، نیو همسفیر و نیویورک از پذیرفتن این قانون سر باز زدند.

تاریخ انقضای استاندارد مذکور سال ۲۰۱۶ اعلام شد و هم‌اکنون که پایان آن نزدیک می‌شود، آمریکایی‌ها در تلاشند این بار برای پرواز پهپادها کوچک و بزرگ استاندارد جدید تعریف کنند و به صاحبان آنها مجوز بدهند.

دولت آمریکا اعلام کرده است برای چهار ایالت مذکور که سیستم‌های شناسایی ID را قبول نکرده‌اند، به جای گواهینامه رانندگی در زمین و هوا گذرنامه صادر می‌کند تا از سال آینده عبور و مرور پهپادها هم در این مراکز ساماندهی شود.

بر اساس آمار موجود، حدود ۹.۵ میلیون گواهینامه در این چهار ایالت صادر شده است که دولت آمریکا می‌کوشد آنها را با مجوزهای پرواز پهپاد در آسمان یکپارچه کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا