نینتندو ۳۰ ساله شد

به گزارش موبنا، کنسول بازی خانگی نینتندو برای نخستین بار در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۸۵ یعنی ۳۰ سال قبل وارد بازار شد و این محصول که Nintendo Entertainment System یا NES نام داشت، همراه با ۱۷ بازی مختلف به دست کاربران جهانی رسید. از محبوب‌ترین بازی‌های نینتندو که از آن زمان تاکنون همچنان مورد توجه …

به گزارش موبنا، کنسول بازی خانگی نینتندو برای نخستین بار در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۸۵ یعنی ۳۰ سال قبل وارد بازار شد و این محصول که Nintendo Entertainment System یا NES نام داشت، همراه با ۱۷ بازی مختلف به دست کاربران جهانی رسید.

از محبوب‌ترین بازی‌های نینتندو که از آن زمان تاکنون همچنان مورد توجه قرار گرفت «برادران ماریو»، Hogan’s Alley و Stack Up بود.

در آن زمان شرکت ژاپنی نینتندو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول بازی جهان را عرضه می‌کرد و در طول سال ده‌ها بازی ویدیویی جدید متناسب با NES به دست کاربران جهانی می‌رسید.

این روزها شرکت نینتندو محبوبیت چندانی ندارد و اگرچه کنسول Wii را عرضه می‌کند، ولی مردم تمایل زیادی به خرید این دستگاه نشان نمی‌دهند. در حال حاضر PlayStation 4 سونی و Xbox One مایکروسافت توانسته‌اند حاکمیت بازار جهانی کنسول‌های بازی را در اختیار بگیرند و نسل جدید فضاهای سه‌بعدی و عینک‌های هوشمند را متناسب با این بازی‌ها ارایه دهند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا