پیشنهاد مدیریت بحران برای خدمت سربازی

مهندس محمدفرید لطیفی در این باره گفت: در حوادث و بحران‌های مختلف نیروهای مسلح که بخش قابل توجهی از آنرا سربازان شامل می‌شوند جزو اولین نیروهایی هستند که به محل می‌رسند اما متاسفانه برخی از این نیروها به ویژه سربازان آموزش‌های لازم در حوزه امداد و نجات را ندیده‌اند و از این رو نمی‌توان از …

مهندس محمدفرید لطیفی در این باره گفت: در حوادث و بحران‌های مختلف نیروهای مسلح که بخش قابل توجهی از آنرا سربازان شامل می‌شوند جزو اولین نیروهایی هستند که به محل می‌رسند اما متاسفانه برخی از این نیروها به ویژه سربازان آموزش‌های لازم در حوزه امداد و نجات را ندیده‌اند و از این رو نمی‌توان از پتانسیل و ظرفیت بالایی که در این افراد وجود دارد استفاده کرد.

لطیفی با بیان اینکه آموزش‌های امداد و نجات برای سربازان وجود ندارد تصریح کرد: ما از ستاد کل نیروهای مسلح می‌خواهیم که موارد مربوط به آموزش امداد و نجات و امدادگری در دوران آموزشی یا در حین خدمت به سربازان ارائه شود و این پیشنهاد را نیز به ستاد کل منتقل کرده و آماده هستیم طی تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص وارد همکاری شویم.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا سازمان مدیریت بحران آمادگی برای آموزش به سربازان را دارد نیز اظهار کرد: مدیریت بحران کارگروه‌هایی دارد که دستگاه‌های مختلف هرکدام مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند. آموزش کارگروه همگانی نیز بر عهده جمعیت هلال احمر است و پیشنهاد ما نیز این است که هلال احمر با توجه به بودجه و امکاناتی که دارد آموزش به سربازان را نیز بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند سرمایه عظیمی در مواقع بحران‌ها و حوادث باشند، ضمن اینکه با توجه به آموزش‌هایی که دیده‌اند پس از پایان سربازی و در دوران دیگر نیز می‌توانند در صورت بروز حادثه یا بحران اقدام به امدادرسانی به شهروندان کنند.

لطیفی درباره اعتبار مورد نیاز برای آموزش سربازان نیز گفت: اینها جزو مواردی است که در مذاکره دو طرف می‌توان حل و فصل کرد و همانطور که گفتم هلال احمر امکانات خوبی در این زمینه دارد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا