زیباکلام: عارف از ناطق آزادیخواه‌ تر است اما…

زیباکلام در آیین گشایش تشکل دانشجویی جمعیت اسلامی دانشگاه شهرکرد افزود: حالا که اصولگرایانی هستند که افراطی و تندرو نیستند و همکاری با این گروه، جریان اصلاح طلب را به تحقق اهدافش نزدیک می کند، چرا نباید همکاری کرد؟ وی تاکید کرد: در این همکاری هدف تحقق دمکراسی است و در این همکاری باید هدف …

زیباکلام در آیین گشایش تشکل دانشجویی جمعیت اسلامی دانشگاه شهرکرد افزود: حالا که اصولگرایانی هستند که افراطی و تندرو نیستند و همکاری با این گروه، جریان اصلاح طلب را به تحقق اهدافش نزدیک می کند، چرا نباید همکاری کرد؟

وی تاکید کرد: در این همکاری هدف تحقق دمکراسی است و در این همکاری باید هدف را مد نظر داشت.

زیباکلام، با رد گزاره هایی که دولت یازدهم را ابزاری برای بازگشت اصلاح طلبان عنوان کرده است، تاکید کرد: اگر هدف ،دمکراسی خواهی باشد، کسی به دنبال طرح این مباحث نخواهد رفت و گزاره ی دولت یازدهم ابزاری برای بازگشت جریان اصلاح طلبی را مطرح نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه، با مطرح کردن این سوال که، اگر ناطق نوری به عنوان رییس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شود، می تواند به جریان تحقق دمکراسی کند یا محمدرضا عارف ؟ گفت: در این رابطه باید اذعان داشت،محمدرضا عارف به مراتب از علی اکبر ناطق نوری، آزادی خواه تر است، اما سوال اینجا است که کدام یک از این دو نفر می توانند، اصلاح طلبان را حتی به اندازه یک میلیمتر در تحقق اهداف شان یاری کنند؟

وی،با مرور تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و شکل گیری جریان اصلاحات گفت: فرآیند اصلاحات در کشور دارای یک تاریخ یکصد ساله است و از زمان مشروطه به بعد، مردم به دنبال استقرار کردن قانون در کشور بودند.

به گفته وی، جریان های سیاسی و اجتماعی یک شبه ایجاد نمی شود بلکه در یک فرایند تاریخی شکل می گیرد ،چرا که اگر این جریان ها یک شبه ایجاد شوند مانند رعد و برق به سرعت می آیند و از همین اندازه نیز بین خواهند رفت.

این استاد دانشگاه یادآور شد: باید با سعه صدر به جنبش های اجتماعی نگاه کرد و با سوت زدن و کف زدن در برابر حرف دیگران، نمی توان مشکلی را حل کرد.

به گفته وی، اصلاح طلبی به منزله حاکم کردن روح قانون است و این جریان به دنبال تقویت دمکراسی است.

وی گفت: حاکمیت کردن قانون به گونه ای است که همه باید در برابر قانون پاسخگو و جوابگوی مردم باشند.

زیباکلام اظهار کرد: مردم در انقلاب به دنبال دمکراسی خواهی بودند به همین دلیل در برابر استبداد رژیم شاه پهلوی ایستادند و این دمکراسی به دنبال تحقق آزادی خواهی بوده است.

در این نشست که جمعیت دانشجویان باعث پر شدن کامل سالن فارابی دانشگاه شهرکرد شده بود،تعدادی از دانشجویان مخالف و موافق نظریات و دیدگاههای خود را بیان کردند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا