در ماه محرم بازار کدام کالاها رونق می‌گیرند؟

علی‌رضا راسی درباره وضعیت انواع بازارها در ماه محرم، اظهار کرد: معمولا ماه محرم برای اصناف ماه خاصی است. چون اغلب بازاری‌ها در ماه محرم در تکایا حضور دارند و دنبال کاسبی نیستند ولی با این همه، به برکت ماه محرم اوضاع کاسبی آنها رونق می‌گیرد. او ادامه داد: به طور کلی ماه محرم، ماهی …

علی‌رضا راسی درباره وضعیت انواع بازارها در ماه محرم، اظهار کرد: معمولا ماه محرم برای اصناف ماه خاصی است. چون اغلب بازاری‌ها در ماه محرم در تکایا حضور دارند و دنبال کاسبی نیستند ولی با این همه، به برکت ماه محرم اوضاع کاسبی آنها رونق می‌گیرد.

او ادامه داد: به طور کلی ماه محرم، ماهی برای بازار مواد غذایی مانند برنج، چای و همچنین گوشت و مرغ و… است و همچنین در این ماه، فروش اقلامی مانند پرچم، طبل، سنج و… هم که مربوط به برگزاری مراسم عزاداری است رونق می‌گیرد.

راسی ادامه داد: مردم همچنین در این ماه خرید اقلامی مانند مبل، صندلی و لوازم تزئینی خود را به تعویق می‌اندازند تا بعد از ماه محرم و صفر خرید کنند. یا به دلیل برگزار نشدن مراسم عروسی، جشن‌ها و.. اغلب استفاده از سالن‌ها به بعد از ماه محرم و صفر موکول می شود.

وی همچنین گفت: با این همه به زعم من و سایر بازاری‌ها ماه محرم ماهی است که همه اصناف علی‌رغم صرف زمان کمتر برای کار ولی بازار پررونقی دارند و سایه برکت این ماه، باعث می‌شود که همه از این ماه بهره‌مند باشند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا