جایگزینی تجهیزات ایرانی در زیرساخت ارتباطی

به گزارش موبنا از مهر، مهدی کریمی نیسیانی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای استفاده از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، گفت: برای مثال در قالب پروژه «توانا» با انتخاب پیمانکاران ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت تجهیزات مخابرات نوری (DWDM ) اجرایی شد که هم‌اکنون عملیات تحقیق و توسعه و تولید این …

به گزارش موبنا از مهر، مهدی کریمی نیسیانی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای استفاده از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، گفت: برای مثال در قالب پروژه «توانا» با انتخاب پیمانکاران ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت تجهیزات مخابرات نوری (DWDM ) اجرایی شد که هم‌اکنون عملیات تحقیق و توسعه و تولید این تجهیزات در حال اجرا است.
وی اجرای این پروژه را در راستای استفاده از دانش بومی و بومی‌سازی فناوری‌های ارتباطی عنوان کرد و اظهار داشت: در همین حال پروژه «تجمیع» در لایه دیتا به عنوان پروژه‌ای برای تامین نیازهای تجهیزاتی کشور در شرایط تحریم اجرایی شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در این پروژه از ساعت ۱۲ تا ۳ هر شب، نسبت به نصب تجهیزات اقدام شد و لایه IP کشور با اجرای این پروژه برای تامین نیازمندی‌های کشور آماده بهره‌برداری شد.

کریمی تاکید کرد: هم‌اکنون پروژه تجمیع، فاز تکمیلی خود را سپری می‌کند.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، همچنین تعریف دو پروژه «تدبیر و امید» را برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و آمادگی برای تحقق اهداف برنامه ششم عنوان کرد.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها آماده شدن کشور برای ظرفیت ۴ ترابیت در ثانیه در بخش اینترنت و ۲۰ ترابیت در حوزه اینترنت داخل است که طراحی آن از سال گذشته انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بخشی از آن اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا