چند درصد سیم‌کارت‌ها اعتباری است؟

به گزارش موبنا از ایسنا، طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات تا پایان خرداد‌ماه سال جاری در کشور بالغ بر ۱۳۵ میلیون سیم‌کارت از سوی سه اپراتور اصلی کشور یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل واگذار شده است. اما طی سال‌های اخیر تقریبا رویه معمول به این شکل بوده که همواره حدود نیمی …

به گزارش موبنا از ایسنا، طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات تا پایان خرداد‌ماه سال جاری در کشور بالغ بر ۱۳۵ میلیون سیم‌کارت از سوی سه اپراتور اصلی کشور یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل واگذار شده است.

اما طی سال‌های اخیر تقریبا رویه معمول به این شکل بوده که همواره حدود نیمی از سیم‌کارت‌های واگذار شده حالت غیرفعال داشته و مورد استفاده قرار نمی‌گرفته‌اند.

برهمین اساس از میان ۱۳۵ میلیون خط واگذار شده در نهایت تنها ۷۰ میلیون و ۸۱۲ هزار شماره فعال در کشور وجود دارد.

نکته‌ دیگر آنکه در مجموع در میان سیم‌کارت‌های فعال و سیم‌کارت‌های واگذار شده بخش عمده‌ای از سیم‌کارت‌ها اعتباری هستند به گونه‌ای که طبق آمار می‌توان گفت از میان ۱۳۵ میلیون سیم‌کارت واگذار شده ۸۶.۳۹ درصد آنها اعتباری هستند.

در میان سیم‌کارت‌های فعال کشور نیز بالغ بر ۵۶ میلیون سیم‌کارت اعتباری وجود دارد و در مجموع می‌توان گفت از میان سیم‌کارت‌های فعال کشور ۷۹.۱۰ درصد از آنها اعتباری هستند.

در ادامه‌ این گزارش وضعیت‌ سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری اپراتور‌ها به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشترین سیم‌کارت‌ دائمی متعلق به اپراتور اول
همان‌طور که انتظار می‌رود بیشترین میزان سیم‌کارت‌های دائمی را می‌توان به شبکه اپراتور اول یعنی همراه اول مربوط دانست.

براین اساس تا پایان خرداد‌ماه سال جاری از میان ۶۳ میلیون خط واگذار شده اپراتور اول حدود ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار سیم‌کارت اعتباری و حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار شماره دائمی بوده است. بدین ترتیب از میان سیم‌کارت‌های واگذار شده اپراتور اول ۷۲.۰۷ درصد از شماره‌ها اعتباری هستند.

البته در میان خطوط فعال همراه اول این رقم کمی کاهش پیدا کرده و سهم سیم‌کارت‌های اعتباری از مجموع سیم‌کارت‌های فعال همراه اول به ۶۴.۷۵ درصد می‌رسد.

در مجموع از شماره‌های همراه اول بالغ بر ۴۱ میلیون سیم‌کارت حالت فعال دارند که در میان آنها بالغ بر ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سیم‌کارت اعتباری است.

سهم یک درصدی اپراتور دوم از سیم‌کارت‌های دائمی
اما اپراتور دوم که از ابتدای کار ارائه سیم‌کارت‌های اعتباری را مورد توجه داشت، بیش از ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد که از این میان ۶۶ میلیون و ۸۱۷ هزار نفر سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور را در اختیار دارند و براین اساس می‌توان گفت ۹۸.۹۳ درصد از مشترکان ایرانسل، خطوط اعتباری دارند.

از میان حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار شماره فعال این اپراتور نیز ۲۸ میلیون و ۱۵۲ هزار شماره اعتباری است که براین اساس می‌توان نتیجه گرفت که در بازار سیم‌کارت‌های فعال ایرانسل هم ۹۸.۹۳ درصد از بازار در اختیار دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری قرار دارد.

۹۷ درصد بازار رایتل در دست اعتباری‌ها
اپراتور سوم که چند سالی از فعالیت آن می‌گذرد، هم طی این مدت بیش از پنج میلیون سیم‌کارت واگذار کرده که از این میان تنها حدود ۱۳۴ هزار سیم‌کارت دائمی بوده است.

البته رایتل به غیر از سیم‌کارت‌های اعتباری، سیم‌کارت‌هایی را هم با نام دیتا وارد بازار کرده است که بدون در نظر گرفتن سیم‌کارت‌های دائمی، ۹۷.۳۵ درصد از بازار سیم‌کارت‌های واگذار شده این اپراتور به سیم‌کارت‌های اعتباری مربوط می‌شود.

از میان مشترکان فعال رایتل که به حدود یک میلیون و ۳۴۳ هزار نفر می‌رسند، تنها ۳۵ هزار سیم‌کارت دائمی هستند و حدود ۹۷.۳۵ درصد سیم‌کارت‌های فعال اپراتور سوم را هم شماره‌های اعتباری و دیتا تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا