IBM کدهای محرمانه خود را در اختیار دولت چین می‌گذارد

به گزارش موبنا، این اقدام IBM به چینی‌ها کمک می‌کند تا مطمئن شوند هیچ خطر امنیتی مرتبط با محصولات ساخته شده در شرکت آمریکایی مذکور آنها را تهدید نمی‌کند. به گفته شرکت IBM دسترسی به کدهای منبع محصولات نرم‌افزاری آن در فضای فوق ایمن و کنترل شده صورت می گیرد. همچنین گفته شده است که …

به گزارش موبنا، این اقدام IBM به چینی‌ها کمک می‌کند تا مطمئن شوند هیچ خطر امنیتی مرتبط با محصولات ساخته شده در شرکت آمریکایی مذکور آنها را تهدید نمی‌کند.

به گفته شرکت IBM دسترسی به کدهای منبع محصولات نرم‌افزاری آن در فضای فوق ایمن و کنترل شده صورت می گیرد. همچنین گفته شده است که با این اتفاق هیچ بخشی از داده‌های مشتریان IBM به اشتراک گذاشته نمی‌شود و دولت چین یا درهای مخفی در این برنامه‌ها نمی‌توانند اطلاعات محرمانه آنها را منتشر کنند.

شرکت IBM با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «روش‌های دقیق در این مرکز در نظر گرفته شده است تا این اطمینان حاصل شود که کدهای منبع هیچ نرم‌افزاری منتشر نشود و دولت چین یا هیچ گروه دیگری نتواند از این کدها سوءاستفاده کند».

این نخستین باری نیست که یک شرکت آمریکایی برای جلب رضایت دولت چین دست به اقدام مذکور می‌زند. شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ میلادی کدهای منبع سیستم عامل ویندوز ۷ را در اختیار دولت چین گذاشت.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا