حذف قابلیت صوتی Ok Google از نسخه جدید مرورگر کروم

به گزارش موبنا، اگر شما یکی از کاربران مرورگر اینترنتی کروم باشید، با رفتن به صفحه اصلی گوگل می‌توانید بگوید: «Ok Google … تصویر گربه‌هایی که کلاه تولد پوشده‌اند». سپس کروم بدون آنکه هرگونه کلیدواژه نوشتاری را در اختیار گرفته باشد، حتی این تصاویر غیرمعمول را هم نمایش می‌دهد. این اتفاق در سیستم عامل اندروید …

به گزارش موبنا، اگر شما یکی از کاربران مرورگر اینترنتی کروم باشید، با رفتن به صفحه اصلی گوگل می‌توانید بگوید: «Ok Google … تصویر گربه‌هایی که کلاه تولد پوشده‌اند». سپس کروم بدون آنکه هرگونه کلیدواژه نوشتاری را در اختیار گرفته باشد، حتی این تصاویر غیرمعمول را هم نمایش می‌دهد.

این اتفاق در سیستم عامل اندروید هم به صورت مشابه صورت می‌گیرد و نسخه موبایلی کروم به کاربران امکان می‌دهد بتوانند با دستور Ok Google فرمان‌های صوتی خود را انتقال دهند. اما گوگل تصمیم گرفته است در نسخه جدید رایانه‌ای مرورگر اینترنتی خود قابلیت مذکور را کنار بگذارد.

استراتژی گوگل همواره به این شکل بوده است که اگر یکی از سرویس‌های مورد توجه مردم قرار نگیرد، به سرعت آن را کنار می‌گذارد. بر همین اساس شرکت مذکور می‌گوید سرویس Ok Google در نسخه رایانه‌ای مرورگر کروم محبوبیت چندانی نداشته است و به همین خاطر قصد دارد آن را حذف کند.

البته گوگل اعلام کرده است که همین سرویس در نسخه موبایلی مرورگر اینترنتی کروم محبوب بوده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. به همین خاطر کاربران موبایلی همچنان می‌توانند از آن استفاده کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا