برف پاییزی ارتفاعات تهران را سفید پوش کرد

محمد مهدی عشقی افزود: امشب نیز با بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات کاهش محسوس دمای هوای منطقه پیش بینی می شود. وی گفت: براساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش بینی و تصاویر ماهواره ای هوای امروز پایتخت همراه با وزش باد خیلی شدید در پاره ای نقاط همراه با رگبار و رعد …

محمد مهدی عشقی افزود: امشب نیز با بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات کاهش محسوس دمای هوای منطقه پیش بینی می شود.

وی گفت: براساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش بینی و تصاویر ماهواره ای هوای امروز پایتخت همراه با وزش باد خیلی شدید در پاره ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

در اطلاعیه شماره ۲۵ هواشناسی استان تهران نیز که نسخه ای از آن امروز به ایرنا نمابر شد آمده است: با فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا بعدازظهر روز یکشنبه بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات استان تهران شهرهای آبعلی، دماند، فیروز کوه، لواسان و شمیرانات پیش بینی می شود.

براساس این اطلاعیه احتمال بارش تگرگ در این مناطق وجود دارد لذا توصیه می شود برای جلوگیری از اختلال در تردد در نقاط کوهستانی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران پیشتر با صدور اخطاریه ای نیز نسبت به طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی معابر هشدار داده است.

در اخطاریه شماره ۹ هواشناسی استان تهران آمده که با فعالیت سامانه بارشی از امروز (شنبه) در پاره ای از نقاط استان تهران در برخی از ساعات وزش باد شدید و رگبارهای باران گاهی با رعد و برق و گرد و خاک به ویژه در بخش های جنوبی پیش بینی می شود ضمن اینکه توصیه شده با توجه به احتمال وقوع خطر ناشی از پدیده های طبیعی مانند طغیان رودخانه ها،رعد و برق، آب گرفتگی معابر، کاهش دما و مه آلودگی جاده های کوهستانی احتیاط و اقدام لازم انجام پذیرد.
بیشینه دمای امروز تهران ۲۰ درجه سانتی گراد و کمینه آن ۱۲ درجه سانتی گراد است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا