عراقچی: آزمایش موشکی نقض برجام نیست

سید عباس عراقچی شب گذشته در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بارها اعلام کرده‌ایم در رابطه با قطع‌نامه‌های گذشته و موجود نیز مواضع وزارت امور خارجه بسیار روشن است و در بیانیه‌ای که وزارت خارجه پس از صدور قطع‌نامه ۲۲۳۱ صادر کرد و در شورای امنیت نیز ثبت شده …

سید عباس عراقچی شب گذشته در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بارها اعلام کرده‌ایم در رابطه با قطع‌نامه‌های گذشته و موجود نیز مواضع وزارت امور خارجه بسیار روشن است و در بیانیه‌ای که وزارت خارجه پس از صدور قطع‌نامه ۲۲۳۱ صادر کرد و در شورای امنیت نیز ثبت شده است مواضعمان را روشن کرده‌ایم و گفته‌ایم که توانایی‌های دفاعی ما و امنیت ملی‌مان به هیچ وجه خدشه‌دار نخواهد شد و در مسائل امنیتی و دفاعی‌مان به هیچ وجه مصالحه نخواهیم کرد.

پیش از این مقامات آمریکایی به آزمایش اخیر موشکی ایران واکنش نشان داده بودند. سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد آزمایش موشک بالستیک اخیر ایران، “نقض آشکار” تحریم های سازمان ملل است.

پاور روز جمعه اعلام کرد آمریکا پس از بررسی اطلاعات موجود، تایید کرده است موشک بالستیک میان بردی که دهم ماه اکتبر شلیک شد، “ذاتا قادر به حمل یک سلاح هسته ای” است.

وی گفت این ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است که شلیک چنین موشک هایی را ممنوع کرده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا