ولایتی: فعالیت‌ دفاعی ربطی به مذاکرات ندارد

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه نشست‌خبری همایش بین‌المللی ابن‌هیثم و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای آمریکایی‌ها در نقص قطعنامه هسته‌ای توسط ایران با آزمایش موشک عماد، گفت: مطالبی که آمریکایی‌ها در روزهای اخیر مطرح می‌کنند، حرف‌های تازه‌ای نیست. وی افزود: از …

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه نشست‌خبری همایش بین‌المللی ابن‌هیثم و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای آمریکایی‌ها در نقص قطعنامه هسته‌ای توسط ایران با آزمایش موشک عماد، گفت: مطالبی که آمریکایی‌ها در روزهای اخیر مطرح می‌کنند، حرف‌های تازه‌ای نیست.

وی افزود: از ابتدا ایران به دنبال خودکفایی در امر دفاعی بوده و همواره آمریکا و متحدانش با این موضوع مخالف بوده‌اند.

ولایتی خاطرنشان کرد: ایران مبنای دفاعی خود را طبق خشنودی آمریکا بنا نکرده، بلکه براساس نیازهای دفاعی کشور بنا می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران صرف نظر از اینکه آمریکا می‌خواهد چگونه اقدام کند برای دفاع از خودش از کسی اجازه نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران طبق نیازهای خود تعیین می‌کند که چه نوع سلاح و موشکی داشته باشد، تاکید کرد: با توجه به منطقه آشوب زده‌ای‌ که داریم، ایران در دفاع از خود غافل نخواهد شد.

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران در مسائل هسته‌ای گفت‌وگو کرده و به هیچ عنوان زیر بار محدودیت‌های دفاعی نرفته است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دفاعی ایران یک امر مستقل است و هیچ ربطی به گفت‌وگوهای هسته‌ای ندارد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا