تاکید کفاشیان بر راه اندازی آکادمی فوتبال پایه از سوی باشگاه ها

علی کفاشیان روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان سومین فستیوال فوتبال پایه گفت : بایدبه بحث استعدادیابی و فوتبال پایه توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که این امر باعث رشد و توسعه فوتبال ایران می شود. وی افزود : ۷ سال قبل برنامه ریزی برای برگزاری فستیوال فوتبال پایه آغاز شد و …

علی کفاشیان روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان سومین فستیوال فوتبال پایه گفت : بایدبه بحث استعدادیابی و فوتبال پایه توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که این امر باعث رشد و توسعه فوتبال ایران می شود.
وی افزود : ۷ سال قبل برنامه ریزی برای برگزاری فستیوال فوتبال پایه آغاز شد و هم اکنون سه سال است که این رقابت ها به طور منظم برگزار می شود.
کفاشیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه بازیکنان مستعدی در این فستیوال ها از سوی سر استعدادیاب های فدراسیون فوتبال انتخاب می شوند و به تیم های ملی پایه راه می یابند.
رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: باید درباره بحث استعدادیابی و فعالیت هایی که در این زمینه صورت گرفته، تبلیغات ویژه ای داشته باشیم و در کنار برنامه های تیم های ملی بزرگسالان و امید، برنامه استعدادیابی و روند برگزاری فستیوال ها را با جدیت دنبال کنیم.
کفاشیان گفت: باید بازتاب و برنامه های صورت گرفته در فوتبال پایه را به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا منعکس کنیم تا آنها متوجه شوند ایران بر چه اساسی در صدر فوتبال آسیا قرار دارد.
رییس آکادمی ملی فوتبال نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری موفق فستیوال فوتبال پایه در استان البرز، افزود: اگر شورای آکادمی موافقت کند، سال آینده میزبانی این رقابت ها را به استان دیگری واگذار کنیم.
محمد حسین علیزاده اظهار داشت: از بازیکنانی که در سال گذشته در فستیوال حضور داشتند، حدود ۱۰ درصد به تیم های ملی راه یافته اند. بر همین اساس برنامه های خود را با جدیت پیگیری می کنیم تا به هدف خود برسیم.
در پایان این مراسم، از کادر اجرایی سومین فستیوال فوتبال زیر ۱۲ سال پسران در استان البرز تجلیل شد.

۱۷۶/

دکمه بازگشت به بالا