۲۳ اپراتور بین‌المللی به عنوان سرمایه‌گذار بخش ICT به کشور آمدند

به گزارش موبنا از ایلنا، علی اصغر عمیدیان در نشست خبری روز جهانی پست که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد بیان داشت: اگر طرح کسب و کار براساس سیاست‌های حاکمیت توجیه نداشته باشد قطعا هیچ شرکت اقتصادی به قضیه ورود نخواهد کرد. وی افزود: با نشست بین‌المللی که درباره اپراتورهای مجازی با نمایندگان بین‌المللی در …

به گزارش موبنا از ایلنا، علی اصغر عمیدیان در نشست خبری روز جهانی پست که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد بیان داشت: اگر طرح کسب و کار براساس سیاست‌های حاکمیت توجیه نداشته باشد قطعا هیچ شرکت اقتصادی به قضیه ورود نخواهد کرد.

وی افزود: با نشست بین‌المللی که درباره اپراتورهای مجازی با نمایندگان بین‌المللی در عرصه اپراتورهای مجازی داشتیم برآورد ۱۵ درصدی را طی ۱۰ سال برای این حوزه داشتیم که آن‌ها معترض شدند و گفتند این در بدبینانه‌ترین حالت است.

عمیدیان تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۱۲ سطح برای پروانه اپراتورهای مجازی گذاشته ایم و امیدواریم که این کار در آینده هرچه زود‌تر انجام شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: در گذشته ۱۴۰۰ فعال در بخش ICT داشتیم اما در حال حاضر خرده سرمایه‌های گذشته با یکدیگر جمع شده اند چنین شرکت‌هایی هستند که با سرمایه‌های کلان می‌توانند رشد اقتصادی ۸ درصد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را محقق کنند.

وی افزود: از ۱۸ کشور دنیا ۲۳ اپراتور بین‌المللی به عنوان سرمایه‌گذار در این حوزه به کشور آمده‌اند و حاضر شده‌اند کنسرسیوم تشکیل دهند تا پروانه موردنظر را دریافت کنند،

عمیدیان تاکید کرد: این اپراتورها به دنبال این هستند که به شرایط قابل قبولی رسیده تا موافقت اصولی ما را در ارتباط با پروانه پروتکل مجازی کسب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا