پاسخ رسمی به گلایه مشترکان از اتمام زودهنگام اعتبار اینترنتی

به گزارش موبنا از فارس، علی‌اصغر عمیدیان در یک نشست خبری به همراه وزیر ارتباطات به مناسبت روز جهانی پست، درباره گلایه مشترکان اینترنت ثابت و موبایل از اتمام زودهنگام حجم اینترنت گفت: امروزه مردم با افزایش سرعت اینترنت موبایل کار بیشتری با موبایل انجام می‌دهند که احساس می‌کنند بسته‌های اینترنتی زود تمام می‌شوند اما نمی‌خواهیم …

به گزارش موبنا از فارس، علی‌اصغر عمیدیان در یک نشست خبری به همراه وزیر ارتباطات به مناسبت روز جهانی پست، درباره گلایه مشترکان اینترنت ثابت و موبایل از اتمام زودهنگام حجم اینترنت گفت: امروزه مردم با افزایش سرعت اینترنت موبایل کار بیشتری با موبایل انجام می‌دهند که احساس می‌کنند بسته‌های اینترنتی زود تمام می‌شوند اما نمی‌خواهیم بگوییم مردم اشتباه می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای بررسی این موضوع، اپلیکیشنی با هدف رصد آنلاین میزان مصرف اینترنت و صحت بسته خریداری شده توسط رگولاتوری تهیه شده است که این برنامه کاربردی برای ADSL نهایی شده و برای موبایل احتمالاً هفته آینده نهایی می‌شود.

وی توضیح داد: با نصب این برنامه روی این سیستم مشترک می‌تواند علاوه بر اینکه از صحت و سقم بسته خریداری شده مطمئن شوند در هر لحظه و پس از هر تراکنش میزان مصرف دیتا را رصد کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تخلف از سوی اپراتورها وجود دارد، گفت: اعتبار اپراتورها بسیار ارزشمندتر از این تخلفات زیرپله‌ای است و با شناختی که دارم گاهی بعضی از شرکت‌های کوچک اینترنتی این تخلف‌ها را مرتکب می‌شدند اما شرکت‌های بزرگ چنین تخلفی نمی‌کنند.

عمیدیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی ۲۳ اپراتور بین‌المللی تلفن همراه از ۱۸ کشور برای شرکت در پروژه اپراتورهای مجازی تلفن همراه ایران خبرداد و گفت: طبق براوردهای اولیه، برای اپراتورهای مجازی ۱۵ درصد از بازار تلفن همراه کشور دیده شده بود که متقاضیان خارجی آن را بسیار بدبینانه توصیف کردند و درصد بسیار بیشتری را برای این بازار جدید متصور هستند.

وی گفت: هم‌اکنون ۵۱ شرکت متقاضی دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه هستند که تاکنون ۱۲ شرکت نهایی شدند اما برای رعایت اصول رقابتی، پس از تکمیل مدارک همه شرکت‌ها در یک روز به تمام متقاضیان انتخاب شده موافقت اصولی داده می‌شود.

عمیدیان گفت: پس از دریافت موافقت اصولی، این شرکت‌ها باید برای جلب همکاری با اپراتورهای اصلی وارد مذاکره شوند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا