از سال آینده هیچ افزونه اینترنتی در فایرفاکس پشتیبانی نمی‌شود

به گزارش موبنا،‌ این اقدام موزیلا باعث خواهد شد تا فایرفاکس از سال آینده نتواند قابلیت‌هایی از جمله Java و Silverlight را پشتیبانی کند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که چند ماه قبل موزیلا به پشتیبانی از Flash پایان داد. افزونه‌های مبتنی بر وب به عنوان بخشی از مرورگرهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند …

به گزارش موبنا،‌ این اقدام موزیلا باعث خواهد شد تا فایرفاکس از سال آینده نتواند قابلیت‌هایی از جمله Java و Silverlight را پشتیبانی کند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که چند ماه قبل موزیلا به پشتیبانی از Flash پایان داد.

افزونه‌های مبتنی بر وب به عنوان بخشی از مرورگرهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کاربران بتوانند نیازهای خود را آسان‌تر پاسخ دهند. بخش اعظم این افزونه‌ها در بخش امنیت و اجرای محتویات چندرسانه‌ای به کار می‌روند و موزیلا تصمیم گرفته است فایرفاکس را از این قابلیت‌ها محروم کند.

پشتیبانی از فناوری HDML5 موجب می‌شود تا مرورگرهای اینترنتی بتوانند بازی‌های سه‌بعدی و تصاویر ویدیویی را به صورت مستقیم پخش کنند. ولی موزیلا در بیانیه خود هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از فناوری HDML5 نکرده است.

دیگر مرورگرهای اینترنتی از جمله Chrome گوگل و Edge مایکروسافت هم‌اکنون پشتیبانی از برخی افزونه‌ها را کنار گذاشتند. مرورگر Chrome همچنین توضیح داد که از این پس هیچ محتوای اینترنتی مبتنی بر Flash را اجرا نمی‌کند تا امنیت کاربران برقرار باشد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا