رشته ماساژ ایرانی در دانشگاه ها

محمود خدادوست در پاسخ به این پرسش که آیا خدمات انرژی درمانی و ماساژدرمانی مورد تایید وزارت بهداشت هست یا نه گفت: به هیچ وجه از نظر وزارت بهداشت رشته ای به نام ماساژدرمانی وجود ندارد و هیچ مدرک یا مجوز تاییدشده ای از طرف وزارت بهداشت به کسی داده نشده است. وی ادامه داد: …

محمود خدادوست در پاسخ به این پرسش که آیا خدمات انرژی درمانی و ماساژدرمانی مورد تایید وزارت بهداشت هست یا نه گفت: به هیچ وجه از نظر وزارت بهداشت رشته ای به نام ماساژدرمانی وجود ندارد و هیچ مدرک یا مجوز تاییدشده ای از طرف وزارت بهداشت به کسی داده نشده است.

وی ادامه داد: البته پیش نویس ایجاد یک رشته جدید به نام ماساژ ایرانی نوشته شده و قرار است این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در برخی دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شود.
معاون طب سنتی وزیر بهداشت اضافه کرد: برنامه آموزشی این رشته تدوین شده و منتظر تایید آن در شورای گسترش وزارت بهداشت هستیم.

خدادوست درباره ادعای برخی افراد در حوزه انرژی درمانی نیز گفت: رشته انرژی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت نیست. البته انرژی درمانی به عنوان یک رشته دانشگاهی در برخی کشورها تعریف شده است اما در ایران هیچ فردی مدرک مورد تایید و مجوز فعالیت در این رشته را ندارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: هیچ فردی تاکنون مدرک و سند معتبری که نشان دهنده آموزش در رشته انرژی درمانی و توانایی در این زمینه باشد به وزارت بهداشت ارائه نکرده و وزارت بهداشت نیز تاکنون به هیچ فردی مجوز فعالیت در حوزه انرژی درمانی نداده است، بنابراین هر گونه ادعا در این زمینه کذب و دروغ است.

طی سالهای اخیر افراد مختلفی در کشور با ادعای انرژی درمانی به کسب مال و کلاهبرداری پرداخته اند. برخی از این افراد اکنون به خارج از کشور فرار کرده و از طریق شبکه های تلویزیونی ماهواره ای به تبلیغ ادعاها و فعالیت غیر مجاز خود ادامه می دهند. آگهی های ماساژدرمانی نیز به وفور در نشریات و سطح شهر به چشم می خورد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا