تغییر رویه دولت اوباما برای دسترسی به اطلاعات شخصی مردم

به گزارش موبنا، پیش از این دولت اوباما مذاکراتی را در مورد تصویب قانون جدید انجام داده بود تا به موجب آن سازمان‌های اجرایی بتوانند به اطلاعات رمزگذاری شده کاربران در دستگاه‌های شخصی دسترسی داشته باشند. با این وجود مذاکرات مذکور به دلیل فشارهای فراوان شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله اپل، فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت …

به گزارش موبنا، پیش از این دولت اوباما مذاکراتی را در مورد تصویب قانون جدید انجام داده بود تا به موجب آن سازمان‌های اجرایی بتوانند به اطلاعات رمزگذاری شده کاربران در دستگاه‌های شخصی دسترسی داشته باشند.

با این وجود مذاکرات مذکور به دلیل فشارهای فراوان شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله اپل، فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت به نتیجه نرسید و این شرکت‌ها مخالفت شدید خود را با دسترسی مراکز دولتی به اطلاعات شخصی کاربران اعلام کردند.

ولی دولت اوباما هم‌اکنون راهکارهای دیگری را ارایه کرده است و این بار می‌کوشد با تمرکز بیشتر بر امنیت، نیازهای اطلاعاتی خود را برطرف کند.

«مارک استرو» سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ما مذاکرات نزدیکی را با شرکت‌های بزرگ فناوری انجام می‌دهیم تا به این سطح از اطمینان برسیم که در جریان پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی خود، ایمنی عمومی و امنیت ملی را برقرار کرده‌ایم. باید توجه داشت که گروه‌های هکری به صورت همزمان قصد دارند به اطلاعات رمزگذاری شده کاربران دسترسی داشته باشند که این کار می‌تواند خطرات فراوانی را برای ما ایجاد کند».

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا