طرح سنای آمریکا برای ارسال مستقیم سلاح برای پیشمرگه‌ها

سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب نهایی آن، دولت آمریکا باید تسلیحات نظامی مورد نیاز پیشمرگه های کردستان عراق را به طور مستقیم تامین کند و نیروهای پیشمرگه را نیز آموزش دهد. جانی ارنست سناتور آمریکایی و از حامیان این طرح تاکید کرد که نیروهای پیشمرگه …

سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب نهایی آن، دولت آمریکا باید تسلیحات نظامی مورد نیاز پیشمرگه های کردستان عراق را به طور مستقیم تامین کند و نیروهای پیشمرگه را نیز آموزش دهد.

جانی ارنست سناتور آمریکایی و از حامیان این طرح تاکید کرد که نیروهای پیشمرگه کردستان، شریک مهم ما در مقابله با داعش به شمار می روند و نیاز به تسلیحات آمریکایی در اسرع وقت دارند. ما نمی توانیم تاخیرهای آتی در این زمان حساس از مبارزه با داعش را تحمل کنیم.

این قانون به صورت موقت، این اختیار را به رئیس جمهور آمریکا می دهد تا به صورت مستقیم به نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، تسلیحات نظامی ارسال کند. با تصویب این قانون دیگر نیازی نخواهد بود تا دولت آمریکا سلاح های مورد نیاز پیشمرگه ها را نخست در اختیار دولت مرکزی عراق قرار دهد.

باربارا بوکسر سناتور دموکرات و یکی دیگر از حامیان جدی این طرح نیز گفت: اختیار رئیس جمهور آمریکا برای ارسال مستقیم سلاح برای کردها، به آنها این اطمینان را خواهد داد که از حمایت لازم برای مقابله با داعش برخوردار خواهند بود.

نیروهای پیشمرگه نقش مهمی در مقابله بین المللی با داعش داشته اند. تا ماه گذشته، نیروهای کردستان عراق بیش از ۹۰ درصد اراضی اشغال شده توسط داعش را بازپس گرفته اند.

داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا