پست بانک به بانک تخصصی ICT تبدیل می‌شود

به گزارش موبنا از تسنیم، محمود واعظی در دومین نشست فعالان بخش فاوای کشور با کنایه به برخی سخنرانان که به جای طرح مشکل‌شان در این بخش به معرفی شرکت‌شان و کارهایی که انجام داده‌اند، اظهار کرد: دو ساعت و نیم است دارم با خودم فکر می‌کنم از وقت می‌شود خیلی بهتر استفاده کرد. وی با …

به گزارش موبنا از تسنیم، محمود واعظی در دومین نشست فعالان بخش فاوای کشور با کنایه به برخی سخنرانان که به جای طرح مشکل‌شان در این بخش به معرفی شرکت‌شان و کارهایی که انجام داده‌اند، اظهار کرد: دو ساعت و نیم است دارم با خودم فکر می‌کنم از وقت می‌شود خیلی بهتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه پنج دقیقه وقت به تمامی سخنرانان و فعالان بخش ICT داده‌اند تا به بیان مشکلات‌شان بپردازند، گفت: این زمان صرف این است که در دو سه کلام بگویید مشکل‌تان چیست و چکار باید کرد. دنبال این هستیم تا جلسه دوستانه باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شرکتی که نتواند مشکلش را خیلی کوتاه بیان کند فایده ندارد؛ قرار است هر سه ماه یک بار جلسه‌ای این چنینی با هم داشته باشیم اما هدف‌مان این نیست سالن همایش‌های شهید قندی پر شود بلکه هر بار باید کسانی را دعوت کنیم که کار دارند و کار انجام می‌دهند.

وی گفت: اگر موضوع هم فکی از این جلسات بیرون نیاید گمان می‌کنم وقت همه گرفته شود. حاصل این قبیل جلسات باید حل مشکلات باشد.

واعظی با بیان اینکهقطعا در شرایط پساتحریم شرایط کشور عوض می‌شود، ابراز کرد: مسائل بانکی دگرگون و روابط با شرکت‌های خارجی تسهیل می‌شود و از این حیث باید برای بعد از تحریم‌ها آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

او به صورت تیتروار به ارائه سیاست‌های این وزاتخانه پرداخت و گفت: ۱. مطالعه فعالیت‌های جدید، ۲.توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت بازیگران ICT، ۳. بزرگ‌سازی این بخش در قیاس با دنیا، ۴. رقابت سالم، ۵. هدف‌گذاری برای اشتغال ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل این حوزه، ۶. حمایت از بخش خصوصی و ۷. تلاش برای تبدیل پست بانک به بانک تخصصی ICT زیرا پست بانک می‌تواند مسایل مختلف مالی این بخش را حل کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه حاضر هستم با آقای سیف در بانک مرکزی برای ارائه شرایطی نظیر یوزانس صحبت کنم، گفت: انتظار بی‌جایی نیست که شرکت‌های این حوزه با وندورهای خارجی صحبت کنند و یوزانس مثلا سه ساله بگیرند اما داخل کشور مانع آن شوند.

وی با بیان اینکه افزایش چهار درصدی تعرفه‌های گمرکی را بنده در دولت مطرح کردم، خطاب به مدیر پروژه USo که این موضوع را مانع ترخیص برخی تجهیزات ارتباطی می‌دانست گفت: انتظار فرج در این بخش را نداشته باشید.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا