نخستین کامیون بدون راننده در خیابان‌های عمومی آلمان

به گزارش موبنا، این کامیون توانست بدون داشتن سرنشین اتوبان A8 بین شهرهای دِنکِندورف و اشتوتگارت آلمان را با موفقیت پشت‌سر بگذارد. شرکت Daimler که از زیرمجموعه‌های مرکز تولید ماشین‌های سنگین Mercedes-Benz Actros محسوب می‌شود، سیستم هوشمندی را با نام Highway Pilot ارایه کرده است که می‌تواند فضای پیرامون خودروی در حال حرکت را هر …

به گزارش موبنا، این کامیون توانست بدون داشتن سرنشین اتوبان A8 بین شهرهای دِنکِندورف و اشتوتگارت آلمان را با موفقیت پشت‌سر بگذارد.

شرکت Daimler که از زیرمجموعه‌های مرکز تولید ماشین‌های سنگین Mercedes-Benz Actros محسوب می‌شود، سیستم هوشمندی را با نام Highway Pilot ارایه کرده است که می‌تواند فضای پیرامون خودروی در حال حرکت را هر لحظه اسکن کند و در شرایط ویژه کنترل کامل خودرو را در دست بگیرد.

این کامیون به موتور ۱۲.۸ لیتری مجهز شده است و از مهم‌ترین فناوری‌های به کار رفته در آن می‌توان به رادار، دوربین‌های استریو، سیستم هوشمند Mercedes PowerShift 3، سیستم کنترلی پیش‌بینی جاده (PPC)، سیستم کنترل مجاورتی، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، رایانه مرکزی Fleetboard و سیستم ترمز هوشمند Brake Assist 3 اشاره کرد.

فناوری مرکزی این خودرو به آن امکان می‌دهد بدون دخالت انسان فاصله بین مبدا تا مقصد را با موفقیت پشت‌سر بگذارد.

۱۰۰/

دکمه بازگشت به بالا