نتانیاهو: با اوباما اختلاف خانوادگی داشتم

نتانیاهو در این مصاحبه با تکرار ادعاهای گذشته و نخ نمای خود درباره ایران بر لزوم همکاری این رژیم با آمریکا با هدف اعمال محدودیت بر ایران در منطقه در راستای مهار قدرت ایران تأکید کرد. وی در ادامه بدون اشاره به ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران از یک سو و زرادخانه …

نتانیاهو در این مصاحبه با تکرار ادعاهای گذشته و نخ نمای خود درباره ایران بر لزوم همکاری این رژیم با آمریکا با هدف اعمال محدودیت بر ایران در منطقه در راستای مهار قدرت ایران تأکید کرد.

وی در ادامه بدون اشاره به ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران از یک سو و زرادخانه های هسته ای رژیم اشغالگر قدس از سوی دیگر، همکاری با آمریکا را در راستا ی اعمال محدودیت در برنامه هسته ای ایران لازم دانست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه گفت: اوباما گفته که خود را متعهد می داند تا از جریان ارسال سلاح از سوی ایران به سوی متحدانش جلوگیری کرده و نگذارد تا ایران منطقه را بی ثبات کند.

قاتل هزاران زن و مرد و آواره فلسطینی، پروژه ایران هراسی خود را این بار اما به اینگونه پیش برد: ایران در حال حاضر موشک های بالستیکی را در اختیار دارد که می تواند به اسراییل برسد، اما موشک های بالستیک قاره پیمای ایران برای ما نیست، بلکه برای شما است؛ برای اروپا، آمریکا؛ برای این است که بارانی از ویرانی را در هر کجا و در هر زمان به وجود آورد.

نتانیاهو ادامه داد: اسراییل تمایل اوباما برای تقویت امنیت ما، حفظ توازن نظامی  و کمک ها برای مقابله با چالش های عدیده ای که ما با آن موجه هستیم را ارج نهاده و از آن سپاسگذار است. پیشتر اختلافاتی با هم درباره توافق هسته ای با ایران داشتیم؛ ما این اختلافاتات را خانوادگی می دانیم.

وی با گفتن جمله «از اینکه اوباما حین مذاکرات هسته ای با ایران من را در جریان مذاکرات می گذاشت، از وی تشکر می کنم»، بر ابراز نگرانی ایران از نشت برخی مسائل در جریان مذاکرات مهر تأیید زد و ادامه داد: آمریکا و اسرائیل از هم اکنون؛ نه فردا، می توانند به تحکیم مناسبات امنیتی خود مبادرت ورزند.

او با اعلام اینکه مذاکرات برای اعلام نیازهای این رژیم به آمریکا آغاز شده است، خاطر نشان کرد: باید همواره مراقب ایران باشیم. باید اطمینان داشته باشیم که ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای عمل می کند. دوم اینکه، باید نیروهایی که در منطقه علیه ایران هستند را تقویت کرد. مهمترین نیرویی که می تواند علیه ایران در منطقه فعالیت داشته باشد، اسراییل است. ما با مقاومت در برابر ایران در واقع به حفاظت از دوستانمان نیز پرداخته ایم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا