ضرر ۸۷ میلیارد دلاری VW به دلیل نقص نرم‌افزارهای نصب شده روی خودروها

به گزارش موبنا، مرکز مالی Credit Suisse به سرمایه‌گذاران توصیه کرد دیگر پیش‌بینی‌های انجام شده در این زمینه را کنار بگذارند. زیرا در آنها هزینه‌های ثانویه برای بهبود وضعیت آلایندگی خودروهای شرکت مذکور در نظر گرفته نشده است. خبرگزاری سی‌ان‌ان در تازه‌ترین گزارش خود نوشت: «شرکت VW قصد دارد وضعیت فناوری در نسل جدید خودروهای …

به گزارش موبنا، مرکز مالی Credit Suisse به سرمایه‌گذاران توصیه کرد دیگر پیش‌بینی‌های انجام شده در این زمینه را کنار بگذارند. زیرا در آنها هزینه‌های ثانویه برای بهبود وضعیت آلایندگی خودروهای شرکت مذکور در نظر گرفته نشده است.

خبرگزاری سی‌ان‌ان در تازه‌ترین گزارش خود نوشت: «شرکت VW قصد دارد وضعیت فناوری در نسل جدید خودروهای خود را بهبود بخشد تا از میزان آلایندگی آنها کاسته شود. این اقدام می‌تواند هزینه‌ای بالغ بر ۸۶ میلیارد دلار را به این شرکت تحمیل کند».

باید توجه داشت که زینه ۸۶ میلیارد دلاری از آنچه که پیش‌تر در نظر گرفته شده بود بسیار بیشتر است. اگر گفته‌های مرکز Credit Suisse درست باشد، سرمایه‌گذاری ۷.۳ میلیارد دلاری شرکت VW در این زمینه کافی نخواهد بود.

شرکت VW از نظر تعداد اتومبیل‌هایی که در سال تولید می‌کنند بزرگترین خودروساز جهان می‌‌شود. ولی از ماه گذشته که «سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا» (EPA) گزارش خود را منتشر کرد، این شرکت آلمانی با یک سقوط بزرگ مواجه شد. این سازمان در گزارش خود نوشت که VW می‌بایست بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از خودروهای خود را جمع‌آوری کند تا میزان آلایندگی در آنها اصلاح شود.

نوعی اختلال موسوم به «شکست-دستگاه» باعث می‌شود تا خودروهای VW نتوانند استاندارد مرکز EPA را دریافت کنند.

بررسی‌ها نشان داده است به دلیل نقص نرم‌افزارهایی که شرکت VW روی محصولات خود نصب می‌کند، بیش از ۱۱ میلیون دستگاه از خودروهای این شرکت در سراسر جهان با مشکل مذکور روبرو هستند.

۱۰۰/

دکمه بازگشت به بالا