احتمال پرتاب یک ماهواره تا اسفند ۹۴

به گزارش موبنا، محسن بهرامی در مراسم آغاز هفته جهانی فضا با موضوع اکتشاف، مواردی را مطرح کرد که اگرچه صحبت‌های وی در موارد متعددی متناقض بود اما از جهاتی نیز دارای اهمیت است. رئیس سازمان فضایی با بیان اینکه امروزه دیگر کسی به دنبال ماهواره و پرتاب نیست و این موضوع در داخل کشور دارای …

به گزارش موبنا، محسن بهرامی در مراسم آغاز هفته جهانی فضا با موضوع اکتشاف، مواردی را مطرح کرد که اگرچه صحبت‌های وی در موارد متعددی متناقض بود اما از جهاتی نیز دارای اهمیت است.

رئیس سازمان فضایی با بیان اینکه امروزه دیگر کسی به دنبال ماهواره و پرتاب نیست و این موضوع در داخل کشور دارای هیجان است، گفت: اما به دست آوردن فناوری فضایی مهم است.

وی ادامه داد: بخش عمده مخابرات جهانی را ماهواره‌ها تشکیل می‌دهند.

بهرامی در پاسخ به افرادی که از ضعف عملکرد درباره کاربردهای مکان‌یابی و GPS، ماهواره‌ها گله می‌کنند، گفت: مکان‌یابی ماهواره‌ای نیازمند حجم زیادی از اطلاعات است و کار نسبتاً پیچیده‌ای است.

رئیس سازمان فضایی، مدیریت منابع طبیعی و مدیریت تغییرات آب و هوایی را از دیگر کاربردهای مطرح فناوری ماهواره‌ها عنوان کرد.

بهرامی با تأید بر اینکه باید اطلاعات خود را از فضا و اماکن جدید قابل سکونت بیشتر کنیم، گفت: الزاماً نباید برنامه رفتن به کرات دیگر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اما باید همگام با کشورهای دیگر پیش برویم و اگر آنها درباره فضا و اماکن جدید کنجکاوی و کسب اطلاع می‌کنند ما نیز پیگیر باشیم.

بهرامی با اشاره به برنامه‌های آینده هوا و فضا در جهان گفت: استقرار در ایستگاه‌های فضایی، سفر به کره مریخ و ماه و ایجاد شبکه حمل و نقل بین سیاره‌ای از برنامه‌های آینده دنیا است.

وی گفت: علیرغم تلاش برای کسب توانایی ساخت و طراحی ماهواره باید نگاهی به آینده و این موارد داشته باشیم.

بهرامی درباره اظهار نظر روز گذشته خود در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی فضا که اعلام کرده بود امسال قطعاً پرتاب ماهواره نداریم، گفت: روز گذشته اینطور اعلام کردم اما ممکن است تا اسفند پرتاب داشته باشیم، هم‌اکنون نیز در فرایند پرتاب قرار گرفته‌ایم و با یک مذاکره کننده نیز هماهنگ شده‌ایم و تا دو هفته آینده خبر خوشی می‌شنویم.

وی درباره این تناقض گفت: در توسعه نگاه سیستمی داریم و کار ما زیاد حساب و کتاب ندارد و مثل رسانه‌ها هیجان‌زده برخورد نمی‌کنیم، ممکن است امروز بگوییم پرتاب داریم ولی پرتاب نداشته باشیم.

رئیس سازمان فضایی همچنین از یکی از برنامه‌های این سازمان برای تشخیص بلایای طبیعی خبرداد و گفت: هماهنگی‌هایی با دفتر منطقه‌ای اسپایدر انجام داده‌ایم که تشخیص ریزگردها می‌تواند یکی از موارد تشخیص بلایای طبیعی باشد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا