بستگان حجاج مراقب بیماری کرونا باشند

علی زکی‌پور عصر امروز در جلسه استقبال از حجاج در اردبیل اظهار کرد: بیماری کرونا از جمله بیماری‌های ویروسی شایع در کشور عربستان است که علائم آن به صورت خفیف و بعد از گذشت هفت تا ۱۴ روز در قالب سرفه، تنگی نفس و اسهال ظهور پیدا می‌کند که باید مراقبت لازم انجام شود. وی …

علی زکی‌پور عصر امروز در جلسه استقبال از حجاج در اردبیل اظهار کرد: بیماری کرونا از جمله بیماری‌های ویروسی شایع در کشور عربستان است که علائم آن به صورت خفیف و بعد از گذشت هفت تا ۱۴ روز در قالب سرفه، تنگی نفس و اسهال ظهور پیدا می‌کند که باید مراقبت لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: از بستگان و اطرافیان حجاج انتظار می‌رود بعد از گذشت چندین روز به دیدار حجاج رفته و از دست دادن و رو بوسی نیز خودداری کنند تا زمینه انتقال این بیماری که در کشور عربستان شایع است، خودداری شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری نظیر تب، سرفه، اسهال و تنگی نفس افراد باید به مراکز بهداشتی،‌ درمانی مراجعه کنند تا پیشگیری‌ها و مراقبت‌های لازم انجام شود.

زکی‌پور از حجاج و خانواده‌های آنها خواست تا با تأخیر دو هفته‌ای در صورت دادن ولیمه و میهمانی به این کار اقدام کنند تا زمینه انتشار احتمالی بیماری کرونا از این طریق فراهم نیاید.

وی افزود: ما در فرودگاه اردبیل نیز اکیپ‌هایمان را مستقر می‌کنیم تا در صورت مشاهده علائمی از این بیماری نسبت به مداوا و درمان افراد مبتلا و بستری آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

حجاج اردبیلی در چهار کاروان و به تعداد ۴۶۳ نفر عازم سرزمین وحی شدند که اواخر مهر ماه به اردبیل باز می‌گردند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا