تاکسی‌های بدون راننده از سال آینده وارد ژاپن می‌شوند

به گزارش موبنا، شرکت ژاپنی Robot Taxi اعلام کرد از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکسی‌های بدون راننده را در خیابان‌های این کشور مورد آزمایش قرار می‌دهد. گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال نشان داد این شرکت نخستین مدل از تاکسی‌های بدون راننده خود را آزمایش کرده است و هم‌اکنون ۵۰ نفر در شهر کاناگاوا …

به گزارش موبنا، شرکت ژاپنی Robot Taxi اعلام کرد از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکسی‌های بدون راننده را در خیابان‌های این کشور مورد آزمایش قرار می‌دهد.

گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال نشان داد این شرکت نخستین مدل از تاکسی‌های بدون راننده خود را آزمایش کرده است و هم‌اکنون ۵۰ نفر در شهر کاناگاوا در خارج از توکیو آزمایش‌های خود را روی آن انجام داده‌اند.

این خودروها هم‌اکنون برخی محدودیت‌ها دارند و فقط می‌توانند از منازل تا فروشگاه‌های خاص مسافران را جابجا کنند. البته در تمامی آنها یک راننده حضور دارد تا در صورت لزوم کنترل خودرو را در دست بگیرد.

اگر آزمایش‌ها با موفقیت به انجام برسد، شرکت Robot Taxi تصمیم دارد سال ۲۰۲۰ میلادی این تاکسی‌های بدون سرنشین را به صورت عمومی در تمام خیابان‌های ژاپن مورد استفاده قرار دهد. این شرکت می‌‌گوید خودروهایش را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که می‌توانند بهتر از راننده‌های انسانی فضای پیرامون را زیرنظر بگیرند.

لازم به ذکر است ژاپن پیرترین کشور جهان محسوب می‌شود و به عبارت دیگر برحسب مساحت خود بیشترین تعداد افراد کهنسال را جا داده است. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ۳۳ درصد جمعیت ژاپن تولد ۶۰ سالگی خود را هم جشن گرفته‌اند و به همین خاطر تاکسی‌های بدون راننده برای آنها کاربرد فراوان دارد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا