خشم نتانیاهو از سخنرانی محمود عباس

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل گفت سخنان ابومازن دروغ بوده و موجب تحریک و ویرانی در خاورمیانه خواهد شد. محمود عباس در سخنرانی امروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را به نقض توافقنامه ۱۹۹۴ اسلو و …

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل گفت سخنان ابومازن دروغ بوده و موجب تحریک و ویرانی در خاورمیانه خواهد شد.

محمود عباس در سخنرانی امروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را به نقض توافقنامه ۱۹۹۴ اسلو و نادیده گرفتن آن متهم کرد و گفت: تا زمانی که اسرائیل از انجام این توافقنامه هایی که با ما امضا کرده، طفره برود و تا زمانی که ساخت و سازها در شهرک ها را متوقف نکند و زندانیان فلسطینی را آزاد نکند، چاره ای جز تأکید بر اینکه که ما نیز به این تعهدات عمل نخواهیم کرد، برای ما باقی نمی گذارد.

وی اسرائیل را به نقض قوانین صلح و حمله به مسجدالاقصی متهم کرد که مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس مسلمانان می شود.

درگیری بین مردم فلسطین و نظامیان اسرائیلی در هفته های اخیر به اوج خود رسیده است. صهیونیستها مانع ورود فلسطینی ها به مسجدالاقصی می شوند. در مقابل یهودیان آزادانه وارد مسجدالاقصی می شوند و در منطقه مخصوص خود مراسم خود را انجام می دهند.

عباس در سخنرانی خود همچنین اسرائیل را به نقض معاهده های قبلی متهم کرد. نتانیاهو از محمود عباس خواست تا در مذاکرات مستقیم مشکلات موجود را حل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا