فلفل تند بخورید تا عمر دراز داشته باشید

مطالعه تازه‌ای که روی پانصد هزار فرد بزرگسال در چین در مدت هفت سال انجام شده است، نشان می‌دهد اشخاصی که روزانه در غذای خود ادویه فلفل قرمز تند مصرف می‌کنند، ۱۴ درصد کمتر از افرادی که کمتر از یک بار در هفته از این ادویه استفاده می کنند، با خطر مرگ زودرس مواجه هستند. …

مطالعه تازه‌ای که روی پانصد هزار فرد بزرگسال در چین در مدت هفت سال انجام شده است، نشان می‌دهد اشخاصی که روزانه در غذای خود ادویه فلفل قرمز تند مصرف می‌کنند، ۱۴ درصد کمتر از افرادی که کمتر از یک بار در هفته از این ادویه استفاده می کنند، با خطر مرگ زودرس مواجه هستند.

با این حال در این پژوهش مشخص شده که با کمتر از مصرف روزانه فلفل تند نیز می‌توان از فواید آن بهره‌مند شد.

پایگاه اینترنتی futurity.org که اخبار مربوط به پژوهش‌های برتر دانشگاهی را پوشش می‌دهد در گزارشی به نقل از خبرنامه دانشگاه تولِین در نیو اورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده آمریکا نوشته بر اساس پژوهشی که در مورد مردم چین انجام شده است که در آنجا مصرف ادویه تند و فلفل قرمز بسیار رایج است، چنین نتایجی حاصل شده است.

دکتر لو کی، پژوهشگری چینی که استاد اپیدمیولوژی دانشگاه خصوصی تولِین است، می‌گوید: «حتی در مورد افرادی که خیلی زیاد فلفل تند مصرف نمی‌کنند (یک یا دو روز در هفته) می‌توان نتایج سودمند این ادویه را مشاهده کرد.» در این پژوهش که نتایج و جزئیاتش در ژورنال BMJ منتشر شده، به اثر سایر ادویه و مواد غذایی در سلامتی و طول عمر انسان اشاره‌ای نشده است.

نوشته های مشابه

پژوهش‌های پیشین حاکی از سودمند بودن ترب کوهی، فلفل سیاه، سیر و زنجبیل در بهداشت عمومی بود. این بزرگ‌مقیاس‌ترین پژوهشی است که در مورد فواید فلفل قرمز صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا