پرونده اسیدپاشی اصفهان پیگیری می‌شود

سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری هفته ناجا در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه آمار سرقت‌ها در اصفهان کاهش یافته، اظهار داشت: در راستای افزایش امنیت شاهد کاهش ۴ درصدی جرائم خشن، افزایش کشفیات سرقت‌های خشن، تجهیزات ماهواره و سلاح‌ها نسبت به شهریور سال گذشته ۶۶ درصد …

سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری هفته ناجا در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه آمار سرقت‌ها در اصفهان کاهش یافته، اظهار داشت: در راستای افزایش امنیت شاهد کاهش ۴ درصدی جرائم خشن، افزایش کشفیات سرقت‌های خشن، تجهیزات ماهواره و سلاح‌ها نسبت به شهریور سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تماس‌های دریافتی پلیس ۱۱۰ در یک ماه حدود ۱۷۰ هزار بوده که از این تعداد ۱۱۰ هزار تماس عملیاتی بوده و ۱۴ هزار و ۴۳۵ تماس نیز شامل تماس‌های ۱۹۷ آگاهی است که در این زمینه شاهد افزایش ۳۳ درصدی بوده‌ایم. البته بیشترین تماس درباره بحث‌های مشاوره‌ای بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات‌های مبارزه با مواد مخدر در استان طی ماه‌های گذشته افزایش یافته و در طول ۶ ماه نخست شاهد ۱۵ درصدی افزایش کشفیات مواد مخدر در سطح استان بوده‌ایم. در این مدت ۲۰ تن مواد مخدر از باندهای مواد مخدر کشف شده و با توجه به آن، اصفهان پس از ۲ شهر مرزی در جایگاه سوم کشفیات در کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۸۲ باند قاچاق مواد مخدر شناسایی شده‌اند و شناسایی باندهای قاچاق مواد مخدر استان نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی مواجه بوده است. در این راستا برای افزایش اطلاعات مردم و کاهش مواد مخدر در سطح استان ۱۵۰ کلاس آموزشی در رابطه با مواد مخدر برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

نوشته های مشابه

سردار آقاخانی با بیان اینکه دستگیری‌ توزیع‌کنندگان مواد مخدر ۷۴ درصد افزایش یافته، گفت: بر اساس اصلاحیه قانون مواد مخدر به همه معتادان بدون پیگرد قانونی خدمات درمانی رایگان ارائه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با تماس به پلیس نسبت به این مسئله اقدام کنند، البته معتادان ولگرد پرخطر نیز به ماده ۱۶ سپرده می‌شوند.

وی درباره آمار سرقت‌ها در اصفهان اظهار داشت: ۳ باند خطرناک سرقت توسط پلیس آگاهی اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.  یکی از باندها ۹۹ فقره سرقت داشتند که در این زمینه نیرو انتظامی در زمینه آموزش به مردم اقداماتی انجام شده و به مغازه‌داران نیز توصیه می‌شود در کنار شیشه‌های سکوریت محافظ کرکره‌ای نیز قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ۴ باند سارقان اینترنتی دستگیر شدند که از بیش از ۱۷۴ حساب برداشت شده بود. البته متصدیان سایت‌های ضد اخلاقی نیز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شد  و اجرای طرح شناسایی و برخورد با تارنماهای هک و نفوذ در دستور کار قرار گرفت و ۲۳ مورد شناسایی در این زمینه داشتیم.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی موتورسواران شاهد کاهش خسارات بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد کاهش در آمار خسارات در موتورسواران سواران سبب شده تا ۱۰ درصد از تخت بیمارستان‌ها نیز از وجود مصدومان موتورسوار کاهش یابد.

سردار آقاخانی با بیان اینکه با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد می‌شود، تصریح کرد: با رانندگان سرویس مدارس که فاقد صلاحیت هستند برخورد می‌شود. باید گفت که ۳۶ درصد از تصادفات ناشی از خواب بوده و ۱۶ درصد نیز انحراف و تجاوز به چپ است که عمده این تصادفات بین ساعات ۶ الی ۸ شب صورت گرفته که از بین همه خودروها نیز ۶۶ درصد از تصادفات برای خودروهای سواری بوده است.

وی درباره طرح‌های اجرایی نیروی انتظامی بیان کرد: برخورد با خودروهای دودزا، تشدید اقدامات کنترلی حادثه‌ساز، طرح کنترل باک‌های اضافی و اجرای طرح کنترل مدیران فنی در پایانه‌ای مسافربری از طرح‌های اجرایی نیروی انتظامی است. در بخش پلیس اخلاقی و تحرکات اراذل نیز ۳ مورد تحرکات اراذل بوده است که در استان‌های هم‌جوار دستگیر شدند.

وی درباره مبارزه با مواد مخدر در مدارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی تأمین قهوه‌خانه‌هایی که در دایره مدارس هستند تعطیلی می‌شوند و بر اساس طرح نیروی انتظامی با مزاحمان در مسیر مدارس دخترانه برخورد جدی می‌شود.

سردار آقاخانی درباره پیگیری‌های نیروی انتظامی در راستای جریان اسیدپاشی افزود: در این راستا نیز مظنون‌هایی وجود دارد و این تنها پرونده‌ای است که نیروی انتظامی برای آن جلسات هفتگی برگزار می‌کند و برای مثال پرونده‌ قتلی وجود دارد که پس از ۱۸ سال مظنون دستگیر شد و در این مسئله نیز باید توجه و پیگیری بیشتری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا