در فاجعه منا ۵۳ کاروان ایرانی آسیب دیدند

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی مدیریت صحیح برای عبور از بحران حادثه دلخراش منا را ضروری خواند و بر لزوم حفظ آرامش در کاروان‌های حجاج ایرانی تاکید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر که در جمع مدیران، معاونین، روحانیون، معین‌ها و پزشکان کاروان‌های ایرانی در مکه مکرمه سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در …

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی مدیریت صحیح برای عبور از بحران حادثه دلخراش منا را ضروری خواند و بر لزوم حفظ آرامش در کاروان‌های حجاج ایرانی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر که در جمع مدیران، معاونین، روحانیون، معین‌ها و پزشکان کاروان‌های ایرانی در مکه مکرمه سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در حادثه منا ۵۳ کاروان ایرانی آسیب دیده‌اند، بر لزوم دلجویی و مراقبت از آسیب‌دیدگان این حادثه تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه درامور حج و زیارت با بیان توصیه‌هایی درباره توجه به تکمیل شدن اعمال زائران، بی‌توجهی به شایعات و ثبت دقیق حادثه منا توسط شاهدان عینی تصریح کرد حادثه منا مصیبت بزرگی است که باید با کمک یکدیگر با آرامش از این بحران عبور کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تمامی دست‌اندرکاران و عوامل ذیربط از زمان وقوع حادثه برای رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان در تلاش‌اند اظهار داشت، پیگیری‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و امید است طرف مقابل با همکاری بیشتر مشکل را حل کند.

وی خاطرنشان کرد، در صورتی که طرف سعودی به همکاری نکردن در شناسایی اجساد و انتقال پیکرجان باختگان ادامه دهد، در روزهای آینده شرایط دشوارتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه از حاضران خواست با تلاش مضاعف و با حفظ همدلی، عملیات حج امسال را به پایان برده و کاروان‌های حجاج به کشور بازگردند.

در ابتدای این دیدار حمید محمدی، معاون امور حج و زیارت سازمان حج و دکتر پیر حسین کولیوند، رئیس بیمارستان مکه از اقدامات صورت گرفته برای آسیب‌دیدگان حادثه منا گزارشی بیان کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا