بخشنامه انتقال خون ایران درباره «کرونا»

معاونت‌های فنی و فناوری های نوین و کنترل کیفی و تضمین کیفیت سازمان انتقال خون با ارسال بخشنامه‌ای به مراکز انتقال خون سراسر کشور از آنان خواستند ضمن پیش بینی تمهیدات لازم برای حفظ سلامت نیروی انسانی و سلامت خون وفرآورده ها، اقدامات پیشگیرانه را به منظور ممانعت از انتشار بیماری تنفسی ناشی از کرونا …

معاونت‌های فنی و فناوری های نوین و کنترل کیفی و تضمین کیفیت سازمان انتقال خون با ارسال بخشنامه‌ای به مراکز انتقال خون سراسر کشور از آنان خواستند ضمن پیش بینی تمهیدات لازم برای حفظ سلامت نیروی انسانی و سلامت خون وفرآورده ها، اقدامات پیشگیرانه را به منظور ممانعت از انتشار بیماری تنفسی ناشی از کرونا ویروس (مرس) مد نظر قرار دهد.

برابر بخشنامه یاد شده مدت معافیت موقت حجاج محترم از اهدای خون ۲۸ روز پس از مراجعت و مدت معافیت موقت کسانی که در طی دو هفته اول پس از مراجعت زایرین با آنها ملاقات داشته اند ۲۱ روزاعلام شده است.

بنابر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، همچنین برابر این بخشنامه معافیت از اهدای خون افرادی که به این ویروس ابتلای قطعی یافته اند، ۹۰ روز پس از بهبودی کامل است.

نکات حفاظتی بهداشتی مربوط به کارکنان و نکات دیگری که باید در تامین ذخایر خون رعایت شود به زودی به مراکز اهدای خون ابلاغ خواهد شد.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا