آمادگی هوافضای سپاه درباره حادثه مکه

در پی وقوع حادثه دلخراش روز گذشته در صحرای منا که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی و غیر ایرانی شد، سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح از دستور این ستاد به نیروهای هوایی جهت کمک رسانی در انتقال مجروحین و شهدا به کشور خبر داد و گفت که …

در پی وقوع حادثه دلخراش روز گذشته در صحرای منا که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی و غیر ایرانی شد، سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح از دستور این ستاد به نیروهای هوایی جهت کمک رسانی در انتقال مجروحین و شهدا به کشور خبر داد و گفت که این دستور شامل کمک رسانی در همه زمینه های ممکن خواهد بود.

در همین رابطه سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتگویی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان این حادثه، از آمادگی نیروی هوافضای سپاه برای کمک رسانی در این خصوص خبر داد و گفت: این نیرو با استفاده از هواپیماهای مخصوص و کادرهای پزشکی متخصص و با تجربه آماده هرگونه کمک رسانی درصورت فراهم شدن زمینه های لازم است.

شریف اظهار داشت: سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا نیز با اعلام این آمادگی گفته است تمامی امکانات لازم را برای کمک رسانی در جهت انتقال مجروحین و شهدا بکار خواهد گرفت.

مسئول روابط عمومی کل سپاه همچنین تصریح کرد: نیروی هوافضای سپاه در گذشته نیز با حضور همه جانبه در حوادثی نظیر سیل و زلزله آمادگی خود را برای کمک رسانی به هموطنان نشان داده و از این رو تجربیات فراوانی در این زمینه دارد و امیدواریم با فراهم شدن زمینه اجرایی شدن این اقدامات، بتوانیم سهم کوچکی در تسکین آلام هموطنان عزیزمان داشته باشیم.

بنابر این گزارش، در پی حادثه روز گذشته در صحرای منا در جریان مراسم حج، بیش از ۱۳۰۰ نفر از حجاج کشته و بیش از ۲هزار نفر نیز مجروح شده اند.

بیش از ۱۳۰ نفر از این کشته شدگان، ایرانی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا