بودجه ۸۰۰ میلیاردی برای مرزهای شرقی

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی و سایر مرزها چه برنامه ای تدارک دیده اید این مطلب را بیان کرد. وی ادامه داد: در شورای امنیت …

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی و سایر مرزها چه برنامه ای تدارک دیده اید این مطلب را بیان کرد.

وی ادامه داد: در شورای امنیت ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد که یک برنامه جامع در این خصوص تدارک دیده شود که حدود بیش از یک ماه است در این زمینه فرصت داده شده و برای جلسات آتی این برنامه ارائه می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تنها در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر از مرزها مشکلی در این جهت داریم گفت: بنا داریم به این موضوع و کل مرزهای شرق اهتمام ویژه ای داشته باشیم که البته نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به صورت مشترک در این خصوص فعالیت می کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: این فعالیت های به جهت این است که ورود مواد مخدر، خروج سوخت و قاچاق انسان (افاغنه) کاهش یابد و این موضوع جز اولویت برنامه های مهم ما محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در سه ماهه گذشته حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان بودجه مخصوصی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای این مرزها تصویب کرده است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن از منابع داخلی سپاه تامین شود و خود سپاه پاسداران این ۴۰۰ میلیارد را تعهد کرده است؛ ۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده را دولت متعهد شده تا در بودجه امسال پرداخت کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یقینا ما شاهد کاهش ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور خواهیم بود و وزارت کشور به این موضوع اهتمام ویژه ای دارد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان برنامه ای برای کارتن خواب ها دارید یا خیر گفت: شهرداری و بهزیستی متولی این موضوع هستند و البته استانداری تهران نیز تلاش می کند تا با آماده سازی ظرفیت های سایر دستگاه ها بر این موضوع تمرکز صورت گیرد.

وزیر کشور در ادامه ، درباره جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: دراین جلسه مسوولان ذیربط گزارش عملکرد سال ۹۳ و گزارش ۶ ماهه سال جاری را ارائه کردند.
رحمانی فضلی تصریح کرد:در این گزارش حوزه های پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر،درمان و صیانت به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق گزارش هایی که ارائه شد تاکنون در حوزه مقابله با مواد مخدر در استان تهران توفیقات خوبی بدست آمده است ؛ بگونه ای که برخی مواد مخدر صنعتی از ۳ تا ۳ و نیم برابر افزایش قیمت داشته و این یکی از برنامه های مبارزه جدی در حوزه مواد مخدر صنعتی محسوب می شود.

وزیر کشور به حوزه درمان در مقابله با مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیتی که اکنون در حوزه درمان بهره برداری می شود ،۳ هزار نفر است که به زودی این ظرفیت به ۶ هزار نفر خواهد رسید و شهرداری نیز متولی اصلی پیگیری این مساله است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در حوزه پیشگیری نیز سیاست ها و برنامه هایی که اعلام و ابلاغ شده نشان دهنده بالا رفتن حساسیت مردم و مسوولان و استقبال همگانی برای همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران است.

وی درباره سایر مصوبات جلسه نیز تصریح کرد: در جلسه مقرر شد که مساله تهران با استفاده از ظرفیت های پایتخت و استان های مجاور در اولویت قرار بگیرد و بر این اساس، بحث مقابله با مواد مخدر صنعتی ، هروئین، حشیش و تریاک در اولویت نخست است .

وزیر کشور همچنین جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر را نیز از مهمترین دستورکارهای این جلسه عنوان کرد و گفت: برخورد با سرشبکه ها و بنیان های اقتصادی مواد مخدر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و به آن اهتمام جدی داریم.

رحمانی فضلی افزود: مقرر شد استاندار تهران ظرف مدت یک ماه هدف گذاری کمی و برنامه ریزی لازم را داشته باشد تا برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با سرعت انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید چهره شهر تهران در زمینه مواد مخدر نامناسب باشد، گفت: نیروی انتظامی در جلسه اعلام کرد که اگر فضای کافی برای جمع آوری داشته باشد و قوه قضاییه امکانات لازم برای رسیدگی را داشته باشد طی مدت ۱۰ روز می تواند کل تهران را از متجاهرین پاکسازی کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: امیدواریم موضوعاتی که برنامه ریزی شده ، به مرور انجام گیرد و مورد اهتمام واقع شود.

وی همچنین یادآورشد: در برنامه ششم توسعه، مقام معظم رهبری هدف گذاری لازم را داشته اند که یکی از همین موضوعات کاهش ۲۵ درصدی آسیب قاچاق مواد مخدر در حوزه مقابله و درمان است و اراده ما نیز بر این است تا برنامه ها را در اولویت قرار دهیم.

دکمه بازگشت به بالا