کمپانی‌های بزرگ دارویی در راه ورود به ایران

دکتر سید حسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت کارخانه داروسازی در ایران با شرکت نووو نوردیسک دانمارک گفت: دیابت بیماری است مهلک که متاسفانه با توجه به نوع تغذیه و همچنین کم تحرکی جوامع رو به افزونی است. در ایران حدود پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت قطعی داریم و حداقل پنج میلیون …

دکتر سید حسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت کارخانه داروسازی در ایران با شرکت نووو نوردیسک دانمارک گفت: دیابت بیماری است مهلک که متاسفانه با توجه به نوع تغذیه و همچنین کم تحرکی جوامع رو به افزونی است. در ایران حدود پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت قطعی داریم و حداقل پنج میلیون نفر نیز استعداد ابتلا به این بیماری را دارند. کشورهای اطراف ایران به ویژه کشورهای عربی به دلیل نوع تغذیه و همچنین کم تحرکی مضاعف از بار بیشتر بیماری دیابت برخوردارند.

هاشمی فعالیت شرکت نووو نوردیسک در تولید داروهای دیابت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این کمپانی هفتمین کمپانی مهم دنیا در تولید و فروش داروست. خوشحالیم که در ارزیابی‌هایی که انجام دادند، از منطقه ما ایران را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند چرا که ایران از باثبات ترین کشورهای منطقه به لحاظ اقتصاد و همچنین برخورداری از نیروی انسانی جوان و فنی است. ایران ثابت کرده است که طی سه دهه تحریم پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ بر این اساس در حال حاضر به نظر می‌رسد به جای آنکه درب‌های کشور برای واردات باز شود باید شکل واردات تغییر کند، به نحوی که صرفا به داروهایی اجازه ورود می‌دهیم که پس از مدتی دانش فنی ساخت دارو را به کشور منتقل کنند؛ به این ترتیب در جهت خلق ثروت برای ایران تلاش خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ کشور همسایه ایران و همچنین آفریقا، می‌توانند مورد هدف کمپانی‌هایی باشند که علاقمند به سرمایه گذاری در ایران هستند. البته این علاوه بر منطقه آسیا و کشورهای مجاور ایران است.

وی افزود: تا پایان امسال نیز چندین کمپانی بزرگ دارویی جهت سرمایه گذاری در ایران فعال خواهند شد. در مورد شرکت نووو نوردیسک نیز امیدواریم هر دو طرف این تفاهم نامه به تعهدات خود متعهد باشند و در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این شرکت دانمارکی در کشور باشیم و بتوانیم در کمتر از یک دهه بازارهای منطقه را در اختیار بگیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا