واردات دارو را باید اصلاح و به سمت جذب سرمایه‌گذاری برای تولید در داخل کشور حرکت کنیم

دکتر هاشمی گفت: دیابت بیماری مهلکی است که با توجه به کم تحرکی جامعه رو به فزونی است. در حال حاضر ۵ میلیون دیابت قطعی داریم و ۵ میلیون نفر هم استعداد ابتلا به این بیماری را دارند. وی در خصوص وضعیت دیابت در منطقه افزود: با توجه به رژیم غذایی و کم‌تحرکی مضاعفی که …

دکتر هاشمی گفت: دیابت بیماری مهلکی است که با توجه به کم تحرکی جامعه رو به فزونی است. در حال حاضر ۵ میلیون دیابت قطعی داریم و ۵ میلیون نفر هم استعداد ابتلا به این بیماری را دارند.
وی در خصوص وضعیت دیابت در منطقه افزود: با توجه به رژیم غذایی و کم‌تحرکی مضاعفی که در منطقه و کشورهای عربی وجود دارد، آمار دیابت بسیار زیاد است که این نیاز زیادی را برای داروهای دیابت در منطقه ایجاد کرده است.
وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از همکاری با شرکت نوو نوردیسک گفت: نوو نوردیسک کمپانی است که سال‌هاست دیابت را هدف قرار داده است و خوشحالیم که ایران را به عنوان باثبات ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاری انتخاب نموده است.
دکتر هاشمی افزود: ما در ایران نیروی جوان و متخصص فراوانی داریم. ما ثابت کرده‌ایم در عین تحریم پیشرف‌های قابل توجهی در زمینه دانش و فناوری کسب کردیم.
وزیر بهداشت: در فضای ایجاد شده جدید باید تلاش کنیم واردات دارو را اصلاح کنیم و به سمت جذب سرمایه‌گذاری برای تولید دارو و انتقال دانش و تجربه به داخل کشور و کمک به نسل جوان محقق برای اشتغال در این بخش حرکت کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: از طریق صادرات دارو به کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای آفریقایی دوست ایران بتوانیم به خلق ثروت برای ایرانیان بپردازیم.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه کمپانی نوو نوردیسک تنها شرکت دارویی که در ایران سرمایه گذاری می‌کند، نخواهد بود از مذاکره در روزها و ماه‌های آتی با دیگر کمپانی‌های بزرگ دارویی دنیا برای سرمایه‌گذاری در حوزه دارو در ایران خبر داد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم دو طرف به تعهدات خود عمل کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از کارخانه کمپانی نوو نوردیسک در کشور باشیم و بتوانیم در کمتر از یک دهه بازارهای منطقه را در این حوزه جذب کنیم.
شرکت نوو نوردیسک هفتمین شرکت مهم تولید و توزیع دارو در دنیاست که صبح امروز با سازمان غذا و دارو جمهوری اسلامی ایران برای احداث کارخانه‌ای در ایران تفاهم‌نامه امضا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا