دانمارک در بدترین شرایط تحریم داروی بیماران ایرانی را تأمین کرد

اوله مولسکوو در نشست امضای تفاهمنامه ساخت کارخانه داروهای دیابتی در ایران که وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا دارو نیز حضور داشتند اظهار کرد: ما خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که امروز متعهد به ساخت کارخانه بزرگ تولید دارو در داخل ایران می‌شویم. این تعهد نشان دهنده نگاه طولانی مدت ما به کشور ایران است. …

اوله مولسکوو در نشست امضای تفاهمنامه ساخت کارخانه داروهای دیابتی در ایران که وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا دارو نیز حضور داشتند اظهار کرد: ما خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که امروز متعهد به ساخت کارخانه بزرگ تولید دارو در داخل ایران می‌شویم. این تعهد نشان دهنده نگاه طولانی مدت ما به کشور ایران است.
وی  افزود: ایران طبق آمار رسمی انجمن بین‌المللی دیابت نزدیک به ۵ میلیون بیمار دیابتی شناخته شده دارد ما نیز با این سرمایه‌گذاری امکان دسترسی به انسولین‌های مدرن و با کیفیت بالا را برای افرادی که از محصولات شرکت نووو نوردیسک استفاده می‌کنند فراهم خواهیم کرد.
مولسکوو با اشاره به قدمت یک دهه‌ای فعالیت این شرکت چند ملیتی دانمارکی در ایران عنوان کرد: ما قویا معتقدیم ایران با زیرساخت‌ها و نسل جوانی که دارد بستر خوبی برای چنین سرمایه‌گذاری‌هایی است. بنابر این ۷۰ میلیون یورو برای تولید محصولات دیابتی در ایران که تولید آن نیز فرآیند پیچیده‌ای دارد صورت می‌پذیرد که این مسئله اهمیت این سرمایه‌گذاری را به خوبی نشان می‌دهد.
مدیر منطقه‌ای هفتمین کمپانی دارویی بزرگ دنیا ادامه داد: تولیدات کارخانه دارویی که در ایران ساخته خواهد شد همانند استانداردهای دیگر کشورهای جهان است که ما در آن فعالیت می‌کنیم. همچنین تحقق این پروژه نیاز به آموزش نیروی انسانی دارد که ما این کار را با تاسیس این کارخانه داروسازی و ایجاد موقعیت‌های  شغلی جدید برای اشتغالزایی ۱۶۰ نفر امکانپذیر می‌کنیم.
مولسکوو تصریح کرد: این کمپانی دارویی در کنار ساخت کارخانه محصولات دیابتی به مسائل اجتماعی و محیط زیست نیز توجه خواهد داشت. بنابر این این پروژه یک سرمایه‌گذاری صفر نیست بلکه برای ارتقای عدالت اجتماعی و بهبود شرایط اقتصادی ایران بسیار مفید واقع خواهد شد.
وی همچنین در حاشیه امضای این تفاهمنامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر بی‌اعتمادی مردم ایران به اروپائیان که در زمان‌های تحریم حتی دارو را از ملت ایران دریغ می‌کردند توضیح داد: کمپانی نووو نوردیسک سالیان متمادی است که در ایران حضور دارد به طوری که در زمان تحریم نیز با وجود فشارهای بسیار زیاد داروی ۵ میلیون دیابتی در ایران را تامین کرد.
مدیر منطقه‌ای هفتمین کمپانی دارویی بزرگ دنیا در خاتمه خاطرنشان کرد: با این وجود و حتی با توجه به فشارهای زیادی که وجود داشت در سال ۲۰۰۷ دفتر نووو نوردیسک در ایران شروع به فعالیت کرد و این در حالی بود که ایران در تحریم بود حتی در سال ۲۰۱۰ نیز وجود تحریم بر ایران  برای این تفاهمنامه جهت ساخت کارخانه دارویی در ایران اقدامات ا ولیه را انجام دادیم. بنابر این برای ما مهمترین چیز سلامت مردم است و هیچ دلیلی ندارد با وجود تمام سختی‌هایی که فعالیت در ایران سخت است بازار این کشور را ترک کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا