اولین قرارداد دارویی بعد از توافق هسته ای/تولید نسل جدید انسولین

به گزارش موبنا، اولین قرارداد ایران و اروپا بعد از توافق هسته ای، در حوزه داروسازی به امضا رسید. شرکت دانمارکی «نوو نوردیسک» با سرمایه گذاری مستقیم ۷۰ میلیون یورویی برای تولید داوری نسل جدید انسولین در ایران، کارخانه احداث می کند. روز گذشته دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، گفته بود که این قرارداد …

به گزارش موبنا، اولین قرارداد ایران و اروپا بعد از توافق هسته ای، در حوزه داروسازی به امضا رسید.
شرکت دانمارکی «نوو نوردیسک» با سرمایه گذاری مستقیم ۷۰ میلیون یورویی برای تولید داوری نسل جدید انسولین در ایران، کارخانه احداث می کند.
روز گذشته دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، گفته بود که این قرارداد در زمینه ساخت داروی دیابت است.
وی معتقد است که این دارو از استاندارد جهانی بالایی برخوردار است و آن طور که شرکت دانمارکی گفته است ساخت کارخانه تولید دارو در کشور ما در منطقه بی نظیر خواهد بود.
بر اساس تفاهم نامه ساخت این کارخانه که با هدف تولید داروهای بیماران دیابتی با تکنولوژی بالا منعقد شده است قرار  است تا پایان سال جاری کار اجرایی احداث ساختمان آن آغاز شود. پیش‌بینی شده است که روند اجرایی ساخت این کارخانه ۵ سال به طول بیانجامد.
براساس این تفاهم‌نامه قرار است اکثریت نیروی انسانی این کارخانه را جوانان ایرانی تشکیل دهند که براساس پیش‌بینی شرک امکان اشتغال زایی مستقیم ۱۶۰ نفر فراهم است..
شرکت نوو نوردیسک در سال ۱۳۸۵ دفتر خود در ایران را احداث کرد و تنها شرکت دارویی بین‌المللی است که نزدیک به ۱۰ سال در ایران دفتر رسمی و مستقل دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا