عسل سبلان در آستانه ثبت جهانی

سرپرست دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تلاش ها برای ثبت جهانی مالکیت صنعتی عنوان تجاری عسل سبلان خبر داد و افزود: ثبت این محصول در واقع به دلیل ویژگی ها و کیفیتی است که به آن منتسب می شود، از این رو ثبت تجزیه و تحلیل مواد تشکیل دهنده …

سرپرست دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تلاش ها برای ثبت جهانی مالکیت صنعتی عنوان تجاری عسل سبلان خبر داد و افزود: ثبت این محصول در واقع به دلیل ویژگی ها و کیفیتی است که به آن منتسب می شود، از این رو ثبت تجزیه و تحلیل مواد تشکیل دهنده محصول مد نظر نیست.

سید مهدی میرصالحی امروز در اردبیل افزود: در این فرایند به ویژگی های ظاهری، رنگ، مزه و کیفیت توجه شده و در نهایت با یک شماره معین ثبت خواهد شد که بر اساس آن عسل سبلان از سایر تولیدها و نشان ها متمایز می شود.

او اضافه کرد: فعالان تولید و عرضه عسل در اردبیل می توانند پس از اتمام کار محصول ها را با نام تجاری خودشان که باید به ثبت ملی برسد، در زیر این عنوان جهانی عرضه کنند و این ثبت جهانی هیچ لطمه ای به فعالیت و جایگاه آنها وارد نمی کند.

میر صالحی در ادامه عنوان کرد: تلاش ها برای ثبت جهانی محصول های شاخص تولید کشور از سال ۱۳۸۹ در زمینه فرش آغاز و در این راستا از جمله ثبت تولیدهای استان اصفهان، کاشان، خوی و اردبیل در سازمان جهانی مالکیت فکری انجام شد.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر زنبوردار با ۳۱۵هزار کلنی زنبور عسل در استان اردبیل فعالیت می کنند و این منطقه در جایگاه سوم تولید عسل در کشور قرار دارد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سالانه بیش از شش هزار تن عسل در این خطه تولید می شود که از این میزان ۷۵۰ تن سرانه صرف استان بوده و مابقی به استان های همجوار و دیگر کشورها صادر می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا